2015-11-15 Nästan som hattparad och bra skydd mot solens starka strålar...

När jag jobbar i trädgården t ex vill jag gärna ha något på huvudet, en hatt med skärm som skyddar ansiktet mot den stekande solen och gärna även nacken.
 
De hattar som thailändskorna har på sig är ju suveräna i det avseendet så jag köpte en thaihatt i prylaffären vid norra U-svängen på andra sidan Pet Kasem Road (motorvägen) för 95 baht och den fyller mina "skydd mot solen behov" med råge,,,
 
Rööd hatt med blommor med nackskydd är finfint för att skydda sig mot solen...
 
Hatt med nackskydd...
 
Vill man skydda halsen eller hela ansiktet utom ögonen går det också bra...
 
Thailändskorna vet att skydda sig mot solen och varför inte med en läcker hatt :-D
 
Jag önskar dig en skön söndag!

Kommentarer:

1 Berit Knapasjö:

Så läcker du är!

Svar: Tack kära Berit detsamma i ditt fina heltäckande solskydd :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Tjusigt!!😉

Svar: Tack anonym!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christina S:

Tjusigt, Annika!
Ja, man får ju faktiskt vara lite vaksam mot solens strålar. Här i Sverige och under vintern lääängtar jag så efter solen i Thailand. Men vita huden tål ju inte all den sol jag bara vill fåååå! Klokt att ta till hattar och annat!

Svar: Tack snälla Christina och även om jag är van vid solen och har en bra hud för det gäller det att vara försiktig. Jag vill ju inte heller ha fler ansiktsrynkor än jag redan har :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: