2015-11-17 Vilken härlig dag, mysig långis med Berit och därefter massage av Nom

Idag var det "bara" Berit och jag som gick på långisen då de andra långisarna hade annat för sig. Strax innan Risfältsvägen blev vi bjudna att smaka små formpannstekta "bullar" av kokos, ris, lite socker samt gräslök. Berit avstod men jag testade och tycker det var gott.
 
På risfältet, som lyser så vacker grönt, börjar riset snart att bli klart för skörd. Berit bär den mask av bomullstyg som hon fått av mig i gåva för att skydda sitt känsliga ansikte från den starka solen. En sådan mask bär ju de flesta thailändare just som skydd mot solen.
 
När Berit har denna mask och jag min röda thaihatt får vi glada tillrop från thailändarna och säkert tycker det är kul att vi anammat deras sätt att skydda sig från solen.
 
En svettig och solskyddad Berit, precis som det ska vara när man går på en rask långis i vår lilla fina by,,,
 
På vackra risfält i Huay Yang
 
Snart dags för skörd...
 
Strax efter långisen hade jag tid för en medicinsk massage av Nom vid Sun Shine Shop och det var ljuvligt skönt samt välbehövligt med 1 timmes omgång av hela kroppen.
 
Tack fina goa Berit och Nom för att ni förgyllde min dag lite extra idag!
 

Kommentera här: