2015-10-02 Den fina fräscha lite lyxigare resorten Garden Home är nu färdigställd för att ta emot gäster...r

Nu efter en lång tids byggande på drygt 1 år är den lite lyxigare men mycket fräscha resorten Garden Home färdigställd för att ta emot gäster.
 
Resorten ligger på en parallellväg sydväst om Popsvägen...
 
 
 
 
Lite dyrare priser än på många andra resorter i Huay Yang men det kanske det kan vara värt då husen är rymliga med egen liten altan med sittplatser samt en stor pool i området vilket givetvis drar upp priset markant.
 
 
Poolvattnet är mixat salt och klor som är bäst för kroppen och miljön...
 
 
Bungalows med en liten altan med uppfartsramp för handikappade...
 
Jag önskar dem lycka till!

Kommentarer:

1 Berit Söderberg:

Oj vad fint, skulle mycket väl kunna tänka mig hus i området, men är väl för gammal nu skulle vart för minst 10 år sedan, men jag tar för mig och följer med i dina berättelser och njuter av dem. Ha det så gott i paradiset.

Svar: Visst är det fint Berit och tack för att du följer och gillar min blogg! Ha det så gott du också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Chatarina:

Kändes lite dyrt för att vara HY.. men önskar dem lycka till :)

Svar: Mmm kanske det Chatarina men de få resorter som har pool i sitt område tar ju betalt för det...De billigare resorterna har ingen pool alls att tillgå och kan därmed hålla lägre priser förstås...Tur att vi har möjlighet att välja :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Titti:

Har varit där o tittat det ser väldigt fint ut o trevligt med poolen.
Tycker nog att drygt 1000:- natten är lite för mycket, trots poolen, om jag t.ex. jämför med vad jag kan få för det priset i andra delar av Thailand.
Ska bli intressant se om de kan hålla detta priset eller måste sänka det?
Är det samma pris året om?
Trevlig helg önskar Titti från ett blåsigt men soligt Umeå.

Svar: Ja det är mycket fint och fräscht och jag vet inte vilken kundkrets de vänder sig till och om priserna gäller året om. Es Su Casa har ju också sådana priser och de har pool men dessa hus på Home Garden är mycket finare. Trevlig helg och kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Pyttsi:

det ser lite konstigt ut att dubbelrum kostar tre gånger så mycket som enkelrum, men fint är det

Svar: Ja det kan så vara och orsaken till det vet jag inte. Priserna går säkert att diskutera och få förklaring till med ägaren av resorten. Det finns ju många fler resorter i byn med olika prislägen och det är bara att välja vilken man tycker passar en bäst....
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: