2015-10-02 Norra delen av Tempelvägen har fått ny vägbeläggning en liten bit...

Den sista snutten på Tempelvägens norra del, som mynnar ut till Frontage Road, har fått ny vägbeläggning. Toppenfint då den tidigare vägbeläggningen var full med stökiga potthål. Härligt!
 
Jag blir lika glad varje gång som Huay Yang fixar till de vägavsnitt som är sämst även om det sker lite i taget. Tyvärr uppstår det potthål igen efter en tid på de mest utsatta vägavsnitten där de ofta kör tung trafik, framför allt på Mellanvägen, som man ändå försöker lappa eller fylla igen vart efter...
 
Ta det försiktigt och lugnt i trafiken så hinner du uppfatta var groparna finns och kan därmed lätt undvika dem.
 
Nedfart från Frotage Road till Tempelvägens norra del som leder ner till stora templet och Jacks Beach...
 
Jack Beach Resort och nya restaurangen Dolphin Point Seaside Bar & Restaurant... 
 
Ny fin vägbeläggning en bit ner till fyrvägskorset Skolvägen och Söndagsmarknadsvägen vid Chai Chane Restaurant.....
 

Kommentarer:

1 ASk:

Ursäkta en desorienterad helsingborgare, men går inte den vägen i öst/västlig riktning?

Svar: Vädersträckmässigt ja Anders, det är helt korrekt, men det är enklare och förklara var på vägen man menar, längst upp på en väg (norr) längst ner mot havet (söder) även om det inte vädersträckmässigt är korrekt :-D Tänk på att jag är blond Anders :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 ASk:

Blond ja, tänkte inte på det. Är det politiskt korrekt att uttrycka sig så i Thailand, i Sverige hade jag blivit anklagad som rasist.

Svar: Ha, ha jag är inte så känslig i det avseendet Anders och vet ju att jag är klok som en bok trots att jag är blond :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: