2015-10-30 Vill du behålla ditt telefonnummer i Thai-mobilen under 1 år?

Jag kan tänka mig att många av er som har mobil med Thai-nummer och inte är i Thailand under en lång period ändå gärna vill behålla ert Thai-telefonnnummer. Du måste då fylla på potten på kortet i luren så pass mycket att perioden är tillräckligt långt fram tills du kommer tillbaka till Thailand igen så du inte tappar ditt Thai-nummer.
 
När du kommer till Thailand igen kanske du inte hinner ringa upp potten så länge du är här och du måste göra om proceduren. Till slut kanske det samlas onödigt mycket pengar på kortet som du inte kan ringa upp.
 
Nu finns det bot på det på ett billgt sätt. Bonn på Pop-Shop kan ladda in ett år på ditt kort för 60 baht och den summan har du sedan i din pott att ringa för. Bonn talar utmärkt engelska.
 
Smart lösning tycker jag! Jag har gjort det och det fungerar alldeles utmärkt. 
 
 
 
 Bilden är lånad från nätet
 
Bilden är lånad från nätet

Kommentarer:

1 Marianne :

Hej.
Skönt att du är tillbaka och förser oss med inf.
Vad är bäst att köpa kontantkort i byn eller flygplatsen.
Tack/ Marianne

Svar: Tack så mycket Marianne och du kan köpa kontantkort i nästan vilken affär som helst som har kontantkort. Jag använder AIS och vill man ha ett thainummer direkt när man kommer till BKK kan man fixa det på flygplatsen där AIS har sin shop.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: