2015-09-04 Trevlig helg önskar jag er alla och nyskördad drakfrukt!

Augusti 2015 är slut och kommer aldrig tillbaka och nu har en hel vecka till gått och det är fredag igen!
 
Det gäller att ta till vara varje dag och göra den till den bästa. De dagar, månader och år som gått kommer aldrig tillbaka, endast minnen av dem kvarstår och det gäller att samla på sig så goda minnen som möjligt för att ge extra god energi till morgondagen. Varje dag är unik, lev för dagen men planera för framtiden....
 
Idag har jag skördat en av våra 3 drakfrukter och det ska bli mums att äta den efter att den legat i kylskåpet över natten då vi gillar kall drakfrukt bäst. 
 
Nyskördad drakfrukt (gäo mankånn) från vår egen trädgård, mums!
 

Kommentarer:

1 Madeleine:

Ser god ut :-). När det gäller smaken, liknar drakfrukten nån annan i smak? Kram

Svar: Den är god också Madeleine och den liknar ingen annan frukt i smaken tycker jag. Fräsch och inte alltför söt i smaken och mycket vitaminrik. Kram.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina S:

Härligt att kunna skörda egen frukt! Drakfrukt är verkligen speciell. Jag har lite svårt att bestämma mig för om jag tycker den är god eller inte... Men den är verkligen fräsch!
Ha en go helg ni också!

Svar: Ja Christina det är en härlig känsla och en del drakfrukter är godare än andra precis som annan frukt av samma sort. Jag vill helst äta den kall och våra egna är mycket smakrika. Ha en mysig helg hela fina familjen!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Maria:

Vilken underbart fin drakfrukt...mums! Ja den ska serveras kall så blir den riktigt uppfriskande god. På ICA säljer de drakfrukt men skulle aldrig köpa den, brunaktig och färdats hundratals mil..usch. Färsk ska den vara :) POk äe

Svar: Jag vet ju mitt hjärta att det är din favoritfrukt och synd att du inte kan njuta av den här på plats :-D Egen- eller närodlad frukt är absolut bäst! PoK äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: