2016-04-03 I morgon bitti drar vi iväg på vår långresa till Malaysia genom sydvästra Thailand...

Vi passar på att säga bye, bye redan nu till alla våra goda vänner som är kvar här i byn men som har lämnat den när vi kommer tillbaka från långresan i slutet på april (2016). På grund av Rulles och min krasslighet har vi tyvärr fått tacka nej till en massa skojiga träffar och trevligheter med många av er men vi får ta igen det när ni kommer tillbaka hem till Huay Yang igen. Det ser vi fram emot!  
 
Vi beräknar att starta vid 08 tiden och tar det lugnt ner via motorvägen till Chumphon sedan fortsätter vi direkt till Ranong där vi stannar för övernattning. Vi fortsätter sedan vidare söderut via västkusten och räknar med att vara framme i Satun i sydvästra Thaiand innan helgen för att passera gränsen till Malaysia.  
 
Om du är intresserad kan du följa Rulles uppritade preliminära färdväg i Malaysia, via nedan länk, och blått står för nedresan och rött för uppresan igen. 
 
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zFdXgfpi9iCs.kUGn6XjhYzBw
 
Här står de våra två vackra parhästar och är snart färdigpackade inför resan. Den översatta registreringsskylten från thai till engelska är obligatoriskt att ha på våra hojar i Malaysia.
 
Om vi har tillgång till Internet under resans gång kommer via "checka in" på FB så ni mina FB-vänner kan följa vår resa på så sätt. Det blir inget bloggande förrän vi kommer hem till Huay Yang igen och då är du välkommen tillbaka om du vill förstås. 
 
Jag önskar dig en skön söndag!
 
 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Önskar er en HÄRLIG resa söderöver.
Ska bli kul att läsa om allt när ni kommer hem.
Gör du anteckningar så du kommer ihåg dag för dag?
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti för det och jag gör anteckningar varje dag, annars skulle det vara svårt för mig att minnas allt som jag vill minnas resan :-D Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Ann-Sofi:

Ha en underbar resa! Vi har redan bokat nästa resa till HY i mitten av augusti 😄. Man måste ha en ny resa pågång direkt man kommer hem till Sverige 😄. Kram

Svar: Tack så mycket Ann-Sofi för det och jag förstår att ni redan bokat nästa resa till HY :-D Så gjorde vi också innan vi stannade här :-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Gertrude Weinehall:

skulle gärna följa dig på fb också, under vilket namn skriver du där? Tycker din blogg är suveränt vänlig och underhållande. Ha en skön och säker resa.

Svar: Tack så mycket Gertrude för de fina orden samt hälsningen och du kan söka på Annika Ilic och vill du kan du bli min FB vän :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Reidun:

Ha en fin resa,och hälsa Malaysia vi var där 1991 på en rundresa. Spännande att läsa om er resa! Kram Reidun!

Svar: Tack så mycket Reidun för det och vi ska hälsa Malaysia från er :-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Ann-Britt:

Hoppas ni får en oförglömlig resa! Med massor av härliga upplevelser att fylla dagarna med. När ni sedan kommer hem och kan tänka tillbaka på er spännande resa ni har gjort!

Kör försiktigt och var rädda om er!

Kram<3

Svar: Tack snälla Ann-Britt för det och vi ska göra vårt absolut bästa för att få den absolut bästa resan! Välkommen åter när vi är hemma igen och var rädd om dig du också! Stor varm kram till dig från mig :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 HÅKAN Lennart:

Önskar trevlig resa! Var försiktiga och rädda om er!

Chåkk dii khrap!!

Håkan Lennart.

Svar: Tackar så mycket Håkan Lennart för det och ha det så bra i HY och var rädda om varandra ni också! Khap khon khaa & Pop khan mai:-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Ulla Widing:

En trevlig resa hoppas vi att ni får och kör förståndigt! Vi följer er på er resa i den mån ni skriver något....

Kram till er båda!

Svar: Tack så hjärtligt Ulla och det är klart att vi kör lugnt och fint :-D Vi kommer att rapportera lite på FB men mest när vi kommer hem igen. Kram till er båda från oss båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Maud Österholm:

Trevlig resa,kör försiktigt och ser fram emot att få ta del av eran reseskildring. På återseende.
Mvh, Maud, Eva(påskkärringarna)😀

Svar: Tack så mycket Maud och Eva och vi lovar att ta det lugnt :-D Vi ses i HY framöver och må så gott båda två!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Birgitta S:

Ha en underbar resa nu och kör försiktigt fast det vet jag att ni gör.
Jag har inte FB men min man han är inte så aktiv men jag får väl be honom att logga in och kolla upp dig då och då.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta och hoppas du kan kolla på oss via FB under tiden som vi är borta :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Linda:

Ha en underbar semester nu och var rädda om er och var försiktiga i trafiken ni vet att vi tänker på er. Ni kommer att få det toppen så njut nu så mycket ni kan pokäe

Svar: Tack så mycket hjärtat för det och vi lovar att ta det så försiktigt vi bara kan och det ska bli kul att ut och resa igen! Var rädda om er ni också! Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Annika:

Vilket äventyr ni har framför er - ha en underbar resa! Ser fram emot reserapporten när ni kommit hem. Kör försiktigt.

Svar: Tack så mycket Annika för det och vi tar det lugnt och fint. Roligt att ser fram emot reserapporten! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Anonym:

Hej, hittade din blogg. Jätteroligt att läsa och följa ert liv i Thailand och övriga delar av Asien. Jag och min sambo funderar själva på framtiden och en framtida flytt till just Thailand. Att göra roadtrips och utforska olika delar av Thailand och länderna runt om. Hälsningar från Jonas o Annelie

Svar: Tack så mycket Jonas och Annelie för er kommentar samt kul att ni hittat min blogg ☺ Detta härliga liv är underbart att leva och jag önskar er båda lycka till med era framtida planer!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Emma:

Hej Annika!
Tack för alla bra bloggar om Huay Yang. Jag har varit inne på din blogg och läst en massa då vår familj troligtvis kommer att bo i Huay Yang under nästa vinter, och vår äldsta dotter kommer då att gå i svenska skolan Sanuk. Du verkar ha koll på det mesta, så vi tänkte att vi kanske kunde höra med dig vilket område du rekommenderar att bo i?
Vi har kollat runt en massa, mest på Jasmin Village och nu även Villa Botanica. Tidigare har vi även tittat på Lotus och Orchid områdena. Vi vill ju bo i ett område med mycket barnfamiljer(roligast för barnen), så vi inte råkar hamna på ett område med mest pensionärer.
Vet du om det är mer äldre som bor på Botanica?
Jag hoppas du har tid att svara.
Ha en trevlig vistelse i Malaysia(där jag förstått att du är nu)
mvh Emma

Svar: Hej Emma och tack för din kommentar! Roligt att ni är intresserade av HuayYang och här är jag övertygad om att ni kommer att trivas. I alla områden här i Huay Yang är det mest medelålders eller pensionärer och så även på Lotusområdena och Botanica. De flesta barnfamiljer hyr hus och jag tror att Orchid 4 ä bra för barnfamiljer och det har dessutom två pooler. En mindre och en större och det är dessutom ganska nära till Svenska Skolan samt bara 400 meter till stranden. Vi är hemma nu from idag och jag kommer att blogga om vår resa en dag i taget om du vill läsa om den. Lycka till och tack för att du läser min blogg :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: