2016-08-19 Idag bjuder vårt vackra hav återigen på lågvatten och mycket breda stränder...

Efter fiskräddningsaktionen för en stund sedan knallade jag vidare norrut och vid Wanakon Nationalpark kom Fino och även Sockan och mötte mig som brukligt med vilt viftande svansar. Under promenadens gång fick de resten av mitt hundmatförråd och tuggpinnarna.
 
De följde med som vanligt till klippgränsen där jag vände hemåt igen. Stranden är bred och fin hela vägen och vilken skillnad det är på vattennivån från dag till dag.
 
Fina trevliga Fino
 
Sockan på håll och Fino...
 
Klippgränsen och revet är täckt av sand...
 
 
Vy söderut...
 
Vy norrut...
 
Fina trevliga Sockan...
 
Klippgränsen i närbild...
 
Jag önskar er alla positiva bloggläsare en trevlig fredag samt helg!
 
Här i huset bjuder Rulle på Pinja Colada och vi kommer även njuta av smarrig hämtmat från Chian och Jor Jarn. Livet är på topp!
 

Kommentarer:

1 Marianne Lindström:

Hej Annika! Vart har ni köpt era sköna rottingfotöljer med tillhörande fotpallar? Och kom du ihåg vad ni betalade för dem?

Svar: Hej Marianne, Vi har köpt dem hos Aum på möbelaffären på andra sidan motorvägen, sk, Vattenfallsvägen i Huay Yang. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad vi betalade för dem, det var ju några år sedan nu.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: