2016-08-31 Fiskebåtsinloppet och hamnen i Huay Yang...

En massa sand har samlats vid inloppet till fiskebåtshamnen och för att gräva ur infarten har man tagit en grävskopa till hjälp...
 
 
 
"Mina" vovvar Atlas och Schack tyckte det var spännande med projektet...
 
Stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach...
 
Schack 
 
Atlas och Schack...
 
Här föser de in sina fiskebåtar för hand... 
 
När jag skulle vada tillbaka över inloppet hade grävskopan hunnit gräva ur där jag gick över sist. Den snälle grävmaskinisten såg dock att jag kom och stannade grävskopan samt visade var jag kunde passera utan att blöta ner mig annat än på benen. 
 
 
Den snälla hjälpsamma grävmaskinisten...
 
Nu kunde fler båtar ta sig in i hamnen
 
 
Innifrån hamninloppet...
 
 
Här står de på rad i floden och strandade på flodbotten in till Villa Waree och Van Raviområdet... 
 
 
Båtarna ligger då säkrare här inne än på svaj utanför hamnen...
 
De här båtarna som ligger mot fastlandet kan inte ta sig ut förrän högvattnet kommer och hjälper till... 
 
 
 
Ett trevlig par som rensade sina nät ville gärna vara med på bild... 
 
Hoppas de får ordning på hamninloppet samt hamnen innan monsunen vänder till nordostmonsunen då havet ligger på hårt mot stränderna och den blir mer eller mindre minimal att gå på. 
 

Kommentarer:

1 Maria:

Bra bilder och hundarna verkade tycka det var skoj att se på :) pok äe

Svar: Tack så mycket mitt hjärta för det och hundarna gillar att komma ut på lite äventyr :-D Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Göran:

Härligt att se när hundarna följer med på era promenader

Svar: tack så mycket Göran för din kommentar och du vet ju hur mysigt det känns:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: