2016-12-03 Idag är det lördag och då känns det bra att köpa en ny fin lampa...

Jag saknade en ljuspunkt på en av hyllorna på vår altan, ovan trappan, och nu har jag hittat en lampa som passar perfekt där.
 
Jag cyklade upp till möbelaffären på Vattenfallsvägen och hittade den lampa jag ville ha. Det blev en likadan lampa som vi redan har hemma med röd skärm men denna gång blev en grön skärm istället då den lyser upp lite bättre och det behövdes på den tänkta platsen.
 
Aum´s möbelaffär på Vattenfallsvägen. här finns mycket att välja på för hus och hem, inte bara möbler.
 
Aum till höger i bild med sin medarbetare...
 
Kul med variation och den här gången blev det en grön skärm på samma typ av lampa som vi redan har men med röd skärm.
 
Härligt att ha en möbelaffär med en massa fina möbler för inom- och utomhusbruk samt lampor, tavlor och massor med vackra prydnader för vägg eller andra ytor.
 
Har du inte varit där så är det värt att göra ett besök där. 
 
 

Kommentarer:

1 Marianne:

Ni verkar ha en superbra affär hos er i Huay Yang, med mycket fina grejer, en sån saknar jag på nära håll här i Ban Phe / Rayong där vi bor. Lampan med grönt tyg är verkligen snygg!!! Bra smak :)

Svar: Tack så mycket Marianne för din kommentar och visst är det toppen att ha en affär i vår närhet som har ett urval som vi faranger gillar med thailändsk eller generellt asiasiskt stuk.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tina Holst Önneby:

Hmmm jag har också röda, såg du om hon hade någon vit i sortimentet? 😊 Kram

Svar: Nej Tina men du kan fråga henne 😀 Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christina:

Fin lampa! Roligt att förnya hemmet med nya fina saker! Vi har också köpt lite smått och gott i den shopen, hon har många fina saker!

Svar: Tack så mycket Christina och visst är det kul. Härligt att ha en shop i närheten där man kan hitta fina saker :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: