2016-12-08 Eftermiddagslångis på stranden och fina goa Fino leker med kokosnöt...

I förmiddags hade jag annat för mig så jag tog min strandlångis på eftermiddagen i stället. Omväxling förnöjer och det var dessutom en bredare strand att gå på en på morgonen. Dessutom låg hela stranden i skugga så det var riktigt behagligt. När monsunen vänder så här års och kommer från nordost är stranden smalare på morgonen och bredare på eftermiddagen. När den sedan vänder till sydvästmonsunen i slutet på mars är det tvärtom.
 
Havet har lugnat ner sig lite och vågorna var inte så höga och fräsande som häromdagen och de hårda vindarna har avtagit något. 
 
Goa fina Fino kom emot mig på stranden. Han hade förmodligen slagit följe med någon farang söderut från Nationalparken så han hängde med mig tillbaka och till Nationalparken och klippgränsen.
 
Havet ligger inte på lika hårt mot stranden idag...
 
Vy söderut,,,
 
Nu vet vi vad som gäller i Nationalparken..
 
Fino...
 
Oj vad kul med en stor kokosnöt...
 
 
Svårt att få grepp om den stora nöten...
 
Jag satte kokosnöten i rullning ner mot havet och det var skoj tyckte Fino... 
 
 
 
Fina skogen längs med stranden...
 
Stranden var riktigt bred och platt på sina ställen...
 
Tack fina goa Fino för sällskapet men den här gången stannade han kvar i Nationalparken där han känner sig hemma tillsammans med Enöga, Bryan och Sockan. De och Kae träffade jag på vid Nationalparken där han gav dem alla torrfoder. Enöga hängde sedan med mig en bit söderut innan hon vände om hemåt igen. 
 
Det är så roligt med dessa fina hundar som är mycket snälla och de vill bara ha lite kärlek och om man har lite hundgodis att bjuda på blir de ännu gladare,
 
Jag önskar er alla bloggläsare en härlig torsdag!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Man är inte ensam i sällskap med ett djur. 🐕/Gertrude

Svar: Det har du så rätt i Gertrude! :-D <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Hej vilken härlig promenad med en så fin promenad kompis som verkade ha det lika mysigt
Hälsningar Birgitta S

Svar: Hej Birgitta och det är så kul att få sällskap av de fina goa hundarna där på stranden :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: