2016-12-14 Kevin Shop - inköp av nya strandklänningar och en "fin"klänning...

Idag upptäckte jag att min sköna strandklänning sedan några år tillbaka började gå sönder och hade stora revor i tyget så den har förpassats till påsen med trasor för cykel- och MC vård.
 
Dags att investera i nya klänningar som passar bra på stranden för mina långisar och jag hittade tre stycken på Kevin Shop som passade perfekt för detta ändamål.
 
Oil på Kevin Shop på Mellanvägen... 
 
Goa fina Oil som är ägare av Kevin Shop. Hon har även en liten syatelje där du kan få hjälp med diverse ändringar etc.
 
Vackra Oil visar upp en av sina klänningar...
 
Inköpet blev tre sladdriga mjuka klänningar i stretch i olika färger...
 
 
 
 
När jag ändå var där lyckades mina ögon fånga en vacker klänning för kvällsbruk, eller annat än stranden i vart fall, och den nöp jag direkt. 
 
Visst är den vacker!
 
Härligt att fylla garderoben med något nytt när det behövs :-D 

Kommentarer:

1 Tina Holst Önneby:

Jättefina klänningar, nu har jag många affärer jag måste besöka innan jag åker till Sverige ju 😉👍 kram

Svar: Tack så mycket Tina och härligt att vi har så många bra shoppar här i HY att välja på :-D Kram! <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Köpte en klänning där förra året.
Så snygga du köpte.
Speciellt fin-klänningen.
Måste kika in där när vi är på plats.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och visst är det värt ett besök på Kevin Shop! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Snygga klänningar! Finklänningen så extra fin! Visst är det bra hos Oii att man få ev ändringar gjorda. korta av klänningar, sy in eller ut... stor fördel att hon har en symaskin lättillgänglig ..
Eva VanRavi

Svar: Tack så mycket Eva och Oil är toppenbra på alla sätt och vis :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Jätte fin👍:

Jätte fina

Svar: Tack så mycket! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Christina:

Fina klänningar! I synnerhet den med elefantmönster, jag gillar elefanter!!
Får passa på att besöka den lilla affären när vi dyker upp i byn! Har nog missat den tidigare, kanske relativt nyöppnad?

Svar: Tack så mycket Christina och där kan du med nöje botanisera. Affären har funnits där en tid så du har säkert bara missat den. Den ligger mellan fd restaurangerna Rapblom och fd No Name 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Yvonne Sundberg:

Jättefina klänningar du köpt! 👍

Svar: Tack så mycket Yvonne :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Birgitta S:

Hej!
Vilka fina och sköna klänningar du hittat. Måste vara roligt att handla lätta svala saker inga vinterkläder?
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta! Ja här behövs inga vinterkläder, kanske en tröja till kvällen om det är svalare i t ex januari :-D På dagtid är det alltid varmt och gott.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Anna:

Finfina klänningar med härliga färger och mönster! :)

Svar: Tack så mycket snälla Anna!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Madeleine:

Verkligen fina klänningar, härlig färg explosion ;-)

Svar: Tack så mycket Madeleine och sköna är de också :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Siranee | Thaimorsan.se:

Urtjursig den sista klänningen 🎉 Kul att läsa om Huay Yang!

Svar: Tack så mycket Siranee för det samt din kommentar! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: