2016-12-31 Gott Nytt År önskas er alla från oss i Huay Yang!

I morse passade jag på att ta en strandlångis på egen hand medan resten av familjen låg och sov och det var riktigt skönt. Jag älskar mina strandlångisar just för att samla tankar, lösa världsproblem och prata med mig själv eftersom jag får de svar och den uppmärksamhet som jag behöver och gillar.
 
Att gå där och njuta av vinden, värmen, ljudet från vågorna som fräser in mot stranden, suset i Pinjeträden och blicka ut över ett solglittrande hav utan land i sikte förutom öarna Chan- och Thaisi Islands en bra bit utanför Wanakon Nationalpark är så otroligt befriande för min själ.
 
I den här miljön hämtar jag och fyller på med god energi som jag behöver som bränsle under hela dagen.
 
Idag är det sista dagen på 2016 och i morgon är första dagen på 2017. Det är många thailändare som tältar eller bor på resorten i Nationalparken och som kommer att fira nyåret där med sina familjer eller vänner.
 
Jag önskar er alla bloggläsare ett riktigt Gott Nytt År!
 
Här har många fötter trampat redan...
 
 
 
Varierande strand storleksmässigt...
 
Ibland kommer en våg och tippar sin vattenlast över den höga strandkanten som havet skapat...
 
 
En kokosnöt som har gjort sitt...
 
Här kändes det bra att vända hemåt igen...
 
Ögon näsa och mun och kokosnöten ser förvånad ut 
 
Här är en annan större nöt som gång på gång träffas av havsvattnet...
 
 
 
Tack för att jag har och får möjlighet att ha ett sådant här gott liv <3

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

GOTT NYTT ÅR önskas dig och familjen.
Vi tar det lugnt ikväll med tanke på att vi ankom Huay yang igår e.m.
Lite trötta efter resa , julfirande med dottern och dagar i Bangkok.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti för det och välkomna hem till Huay Yang samt vilken härlig början på ett Gott Nytt År 2017! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 phiah:

Härligt Annika. Fina bilder. Gott Nytt År till dig och familjen <3

Svar: Tack så mycket Phiah för det och Gott Nytt År till dig och Yo <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Gott Nytt År till dig och din familj! I år fick vi möjligheten och fira in det nya året i Sälen. Härlig skidåkning och skön promenader. Stor Nyårskram till dig! /Helena

Svar: Tack så mycket detsamma Helena och njut av firandet i Sälen! Stor varm nyårskram till dig och den familj från oss alla <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Kalle%20%26%20Tina%20B%E4ckman:

Gott Nytt År! 🎉🍾
Ha det så bra, vi syns snart.
Kalle & Tina

Svar: Tack så mycket detsamma Tina & Kalle och ha det så bra ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anna:

Så härligt! Jag önskar dig och din familj ett gott nytt år!

Svar: Tack så mycket Anna och detsamma till er!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Reidun:

Gott Nytt År till er alla.Härliga strandbilder!Kram!

Svar: Tack så mycket detsamma Reidun samt din uppskattning av mina foton! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Laila&Hans:

GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR LAILA O HANS VW 8

Svar: Tack så mycket detsamma till er båda Laila och Hans!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Lena :

Gott nytt år till dig och din familj.Tack för att du håller oss uppdaterade om vad som händer i byn mellan våra årliga vistelser i byn .Snart är det dax igen .Ned räkningen har börjat.Nyårsafton kommer att innehålla planering vad gäller resorna mellan flyg platserna. I slutet av februari är det dax.

Svar: Tack så mycket Lena och vi önskar er alla detsamma! Härligt med reseplanering till vårt allas paradis Huay Yang och snart är ni här :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Marianne:

Ett Nytt Gott år tillönska! Och Tack för ett mycket fint blogg-år, hoppas din entusiasm fortsätter! Kram // Marianne

Svar: Tack så mycket för det Marianne och jag önskar dig detsamma samt roligt att du uppskattar min blogg! Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Micke :

Gott nytt år till er alla!
Och tack för ett underbart blogg år

Med varma nyårs hälsningar
/ Micke :-)

Svar: Tack så mycket Micke för det och vi önskar dig och din familj detsamma. Tack också för hälsningen samt att du både läser och uppskattar min blogg! Varma hälsningar från mig och HY <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Tina:

Gott Nytt År 2017 och Tack för din fina blogg! Kram från Tina i Stockholm

Svar: Tack så mycket detsamma Tina och härligt att du gillar och uppskattar min blogg! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Birgitta S:

Gott Nytt år till dig och Rulle och familjen!
Förstår att promenad på egen hand utmed vattnet är en energikälla.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta för det och detsamma till dig och din familj!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Annelie Gutenberg:

Gott Nytt År till dig o din familj🎉

Svar: Tack så mycket detsamma Annelie!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

14 Anton:

Gott Nytt År och god fortsättning !

Svar: Tack så mycket detsamma Anton!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

15 Anonym:

Gött Nytt!

Svar: Tack så mycket!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

16 Ann-Britt:

Jag önskar dig och din familj Ett Gott Nytt År och en God Fortsättning på 2017!

Hoppas att det nya året blir ett bra år med många härliga ögonblick!

Tack för att du delar med dig av ert liv i Paradiset!
Det är alltid så roligt när du lagt in ett nytt inlägg! Så jag ser fram emot att fortsätta vara kvar härinne och följa dig i din fantastiska och inspirerande blogg!

Kram<3

Svar: Tack så mycket goa fina Ann-Britt för din kommentar samt hälsning och jag önskar dig detsamma! Det är roligt att du läser samt uppskattar min blogg och jag ser fram emot dina fortsatta kommentarer på de inlägg som du gillar :-D Stor varm kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: