2016-01-29 En vacker och harmonisk ceremoni i fina goa vänners lag...

Rulle och jag sjösatte den lilla palmbladsbåten i kanalen vid NishaVille och mina tankar gick till min älskade pappa...
 
Min lilla palmbladsbåt sjösätts i kanalen...(Rulle har tagit bilden)
 
Det här skulle pappa ha gillat för att tyckte mycket om Huay Yang....(Rulle har tagit bilden)
 
Den lilla fina palmbladsbåten strävar sakta utåt...
 
Vi gick sedan ner till havet för att se det vackra kvällsljuset färga himlen i pastellfärger...
 
På det här havet skulle pappa ha tyckt om att segla...
 
Ljumma vindar sveper in över oss...
 
Vy från NishaVille...
 
Vi gick sedan till Pia och Isac för att ta en GT innan kvällsmaten... Men innan vi åkte till restaurang Raplom skickade vi iväg en ljuslykta över kvällshimlen för att hedra våra allas fäder som nu är borta från jordelivet. Ett fint initiativ av Pia och Isac...
 
Isac, Rulle och Pia väntar på rätt dragningskraft från lyktan så den vill ge sig av....
 
Nu är det snart dags...
 
Nu ville lyktan dra iväg, dags att släppa taget..
 
Bye, bye fina ljuslyktan och hälsa till våra fäder däruppe någonstans på himlavalvet...
 
Tack så hjärtligt min älskade Rulle och fina goa Pia och Isac för en mycket fin ceremoni och i övrigt mycket trevlig kväll! 

Kommentarer:

1 L8 :

Så vackert Annika.
Vi tänker på Dig och de Dina.
Kram från L8 & Lasse ❤️

Svar: Tack så mycket för det L8 &Lasse!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Ulla Widing:

Så fint, tycker dessa ljuslyktor som vi skickar upp i mörkret är så fint, en fin tanke....

Kram till Er!

Svar: Tack snälla Ulla och visst är det vackert! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 MARIA:

Vad fint det blev! Morfar log nog åt det där han är nu :) jättefin klänning med pok äe

Svar: Tack så mycket mitt hjärta och det tror jag också att morfar gjorde :-D Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Vad fint <3 pokäe

Svar: Tack hjärtat! Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Vad fin klänningen är på dig.
Passade bra vid gårdagens ceremoni.
Ni ser ut att ha haft en trevlig kväll.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti för det och kvällen blev mycket trevlig! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Ann-Britt :

Vilken fin ceremoni ni hade för din far!
Han såg säkert er och blev glad av din hälsning!

Önskar dig en underbar helg!
Kram<3

Svar: Tack så mycket fina Ann-Britt och jag tror också att min pappa såg det hela:-D Önskar dig också en underbar helg! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: