2016-06-14 Ibland får jag vandra i medvind och ibland i motvind...

Idag gick det bra att få cykla in på lägerskolans område, nedanför Sukta Resort, trots att eleverna hade aktiviteter där och idag blåste det rejält över havet men det blir inga särskilt stora vågor så här års. Vinden kommer från sydost så på vägen till Wanakon Nationalpark hade jag skön medvind i ryggen.
 
En ny härlig dag som bjuder på nya möjligheter och i går var igår och får läggas till ad acta.  
 
Njut av dagen så mycket du bara förmår och kan för den kan inte göras om eller komma tillbaka... 
 
Så här kan man också illustrera det....
 
 
Det finns alltid något nytt att titta på eller uppleva på stranden och vare sig den eller havet är sig likt sedan i går eller i förrgår eller innan dess...
 
En vacker prickig snäcka fanns där idag....
 
 
Så här lät inte havet igår, idag friskar det på mer och det hörs...
 
I en av de grunda grottorna vid klippgränsen kan man se flera hyllor med snäckor av olika slag som samlats...
 
...och så här såg det ut innifrån grottan ut mot havet...Fantastiskt vackert tycker jag och där inne i grottan var det tyst och skönt...
 
Jag vände hemåt igen och nu gällde det att hålla i hatten och nästan huka sig i motvinden...Det är bara att kämpa på och sträva mot krafterna och så är det i livet också. Ju motigare desto mer får vi kämpa eller så kan man helt enkelt vända sig om och låta sig pushas på av medvinden...
 
I mitt fall valde jag hellre att sträva hemåt trots den starka motvinen annars hade jag hamnat i Prachuap Khiri Khan :-D Det är inget fel i det men gärna en annan dag... 
 
Vilka färger naturen bjuder på...
 
Sefie. 
 
Jag kände mig som stålmannen(kvinnan) när jag gick där i motvinden och mitt axelskydd, för att skydda mig mot solens starka strålar, fladdrade som stålmannens mantel i vinden. Hatten hade jag knutit fast med hakband för att den inte skulle blåsa iväg och det drog och slet i hakbandet så risken att strypas var stor...nejdå inte så dramatiskt. Jag kunde ju gått upp i skogen, parallellt med stranden, för att söka lä men ibland känns det bra och nyttigt att kämpa mot elementen och inte alltid göra det lätt för sig.
 
Ovädersmolnen drar ihop sig söderut...
 
 
Det ser fortfarande fint ut norrut...
 
Likaså rakt ut mot öst...
 
och mot nordost
 
Jag cyklade hemåt och himlen var alldeles blygrå ovanför mig och så kom en droppe regn, och en till sedan var det över...Men jisses, vad händer, naturen törstar efter regn så kom igen nu då....
 
Jag önskar dig en fantastisk tisdag!  

Kommentarer:

1 Berit Knapasjö:

Vilka fantastiskt vackra bilder på vår strand och vårt hav, även en härlig selfie av dig!
😉

Svar: Tack så mycket Berit för det!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria:

Vilka härliga strandbilder och fin bild på dig! pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat! Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: