2016-06-18 Idag är jag riktigt nöjd med mitt arbete...

Att vara passionär och fritidsforskare innebär även styrkearbete och idag iklädde jag mig rollen som plattsättare i vår trädgård...
 
På gaveln av vår altan, som nu blivit ännu större efter ombyggnaden. kan inget gräs växa då platsen inte har tillräckligt med solljus och regnar det kan det bli lite smågeggigt där.
 
Innan utbyggnaden av altanen löste jag detta geggproblem med att lägga dit stenar och snäckor som band marken och det har fungerat toppenbra även om det kanske inte var särskilt snyggt.
 
I samband med utbygget av altanen antog jag projektet med att snygga upp med lite plattor och vita stenar samt snäckor.
 
Marken där var lika hård som betong men trägen vinner och med min supervassa specialspade med litet blad men med ett tungt skaft lyckades jag gräva ut för nio plattor. Därefter tryckte jag in stenar och snäckor i jorden mellan plattorna och omkring dem för att binda jorden.
 
Svetten rann i floder och hela kroppen fick jobba men jag känner mig riktigt nöjd med mitt projekt.
 
Före plattsättningen...
 
Efter...
 
Nu får marken torka till lite och då kommer snäckor och stenar att binda jorden mellan och runt plattorna och det kommer bli riktigt bra är jag övertygad om. Det är riktigt kul med styrketräningsprojekt!
 
Riktigt snyggt blev det tycker jag och skönt att slippa gå i småkladdig gegga när det regnat...
 
Jag önskar dig en härlig lördag!

Kommentarer:

1 Maria:

Fint, blev snyggt med hela altanen också.
Skönt med nät så att ni slipper alla mygg.
Hälsningar från ett soligt Sverige

Svar: Tack så mycket Maria för det och mygg- knott-och flugfritt gillar vi :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Chri Härenstam:

Så snyggt!

Svar: Tack så mycket Chri!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Vad duktig du är supersnyggt .
Det är tungt jobb att lägga platter .

Svar: Tack så mycket "anonym"!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Jättesnyggt! Härligt att jobba med kroppen och skapa efter eget huvud. Ett plus när resultatet blir så bra med 👌

Svar: Tack så mycket Anki för det och jag håller med dig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Madeleine:

Wow vilken förbättring och snyggt blev det :-)

Svar: Tack så mycket Madeleine för det!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Christer:

Fint och praktiskt! Ni funderar inte på att lägga på rikligt med vita stenar så att hela ytan runt plattorna täcks? Det skulle göra det hela ännu finare! Bara min högst personliga fundering... 😊

Svar: Tack så mycket Christer och jodå den tanken har föresvävat mig så det kanske blir så på sikt men jag hade inga fler stenar på mitt lilla lager just då eller nu :-D Den gavelsidan syns inte heller annat än när man går för att komma bakom huset och det är det bara jag som gör eller personalen. Den är med andra ord inte så iögonfallande för "allmänheten"...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Pia:

Gu va du är duktig!!! Fint!
Vi ses snart när ni är i Sverige Pössa pössa

Svar: Tack snälla goa Pia för det och vi ses i Sverige :-D Pöss och kram på er också :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: