2016-06-23 Skön strandlångis....

Nu har vi fixat klart med altanen och jag har avslutat mitt petimetermåleri och nu är allt klart i väntan på hörnsoffan som ska levereras idag på eftermiddagen. Skönt att allt blivit klart med altanen innan soffan kom. Bra planerat kan man säga.....
 
Det var skönt att cykla ner till havet och ta en rask strandlångis till Wanakon Nationalpark och i höjd med parken kom Sockan och gjorde mig sällskap men ingen Enöga syntes till...
 
Sockan är en snäll fin hund men håller sig mest för sig själv efter att ha hälsat vänligt på mig. 
 
Jag gillar dessa på vattenfåror i sanden med vackra mönster samt porlande vatten ut till havet...
 
Sockan är en trevlig och snäll hund som är mycket fin i kroppen... 
 
Sockan går gärna för sig själv och strosar...
 
Sockan, herre på täppan...
 
Vi vände vid klippgränsen och när vi kom till Nationalparken lommade Sockan iväg hem till sig då han håller till där...
 
En regnväder är på väg så jag skyndade på stegen hemåt...
 
Halvvägs hemma med cykeln kom regnet och det vräkte ner med besked...Det gjorde mig inte särskilt mycket att bli blöt då jag hade strandkläder på mig samt min hatt så jag slapp bli blöt i håret. Jag gillar inte när det rinner ner i ansiktet i små rännilar från håret och det slapp jag ju nu tack vare hatten med brett brätte...
 
När jag ändå var blöt passade jag på att tvätta min hoj så den blir ren och fin innan vi åker till Sverige. Desto roligare att komma hem igen då jag vet att min vackra hoj står där fräsch och fin och väntar på mig. 
 
Det som är extra roligt när vi kommer hem från Sverige är att vår dotter Maria hänger med oss och stannar hos oss i en månad. Då ska hon få hänga med mamsen som spätta och då är det trevligare att få bjuda på skjuts på en ren och fin ho :-D. 
 
Rena och fina Forzan som nu får överdrag på sig och det blir inget hojande på henne innan vi åker till Sverige på måndag.
 
Snart kommer soffan.....
 

Kommentera här: