2016-04-25 (måndag) Dag 22 Mot Krabi och Ao Nong samt på Pine Bungalow. Dagsetapp 13 mil

Nu bär det av igen och siktet är inställt på Krabi och Ao Nang samt Pine Bungalow där vi hade några mysiga dagar i mars förra året.
 
För säkerhets skull ringde jag till dem från Malaysia och bokade en bungalow närmast stranden och det var inga problem med det utan de skulle hålla en bungalow där åt oss den 25 april. rum. Vi skulle få betala 1 000 baht per natt precis som vi gjorde förra året i slutet på mars så det var en bra deal.
 
 
Vi började med att äta lunch för härefter skulle vi åka med Rulles hoj för att köpa ett par flaskor finare vin till goa vännerna Christer och Staffan i Bang Tao och som vi ska besöka på onsdag och torsdag.
 
Det märks att det är lågsäsong men några faranger förutom vi fanns det dock här...
 
Vilken härlig vy från vårt matbord...
 
Mums vad gott, Kaow, Grappao Gai Kai Dao...och så fint upplagd på tallriken...god mat ska njutas både med syn och smak, tycker jag, samt i mysig harmonisk miljö förstås...
 
Vi åkte in till Ao Nang med Rulles hoj och det "Systembolag" som funnits i Ao Nang förut har de rivit, så där stod vi med öppnade munnar och glodde dumt. Rulle parkerade hojen och jag gav mig ut till fots för att leta istället och efter en superlång promenad hittade jag en affär som sålde lite finare viner. Vad gör man inte för sina goa fina vänner :-D Det var skönt att åka tillbaka till vår bungalow och få vila benen lite med uträttat värv... 
 
Nu är det ebb och korallerna kommer fram som under dagen är helt dolda...
 
Vacker solnedgång som vanligt!
 
Hela korallbotten är blottlagd så här dags på dygnet...
 
 
 
Nu har solen blivit riktigt röd och grann och snart försvinner den för idag för att gå upp igen i morgon, precis som vi...men då blir det sovmorgon för vi ska ingenstans då, skönt!
 
Natti, natti och tack för idag och kväll!

Kommentarer:

1 Pia:

Grappao gung kai dao kao plao jag döööör

Svar: Mmmm jag vet Pia men snart är ni ju här igen!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: