2016-05-05 Skön strandlångis som svalkar ner något...

Det är skönt att lämna huset dels för att vila öronen lite dels att få lite svalka nere vid havet då det är mycket varmt om 36 C i skuggan. Jag är otroligt imponerad av thailändarna som arbetar med vår ombyggnad av altanen och taket i den här värmen. Det är ett tungt jobb med vissa moment och även om de är vana vid värmen är det en tuff arbetssituation. 
 
Idag valde jag att cykla ner till stranden via Sukta Resort och stannade givetvis vid "minna" vovvar som var fyra idag och gav dem både torrfoder och godis. De vågar sig närmare och närmare varje gång...
 
Vid Wanakon Nationalpark såg jag inte till Enöga med visslade och då kom hon farande som ett skott och gjorde mig sällskap fram och tillbaka till klippgränsen. Värmen tar även på vovvarna förstås och hon var inte lika alert som hon brukar vara utan lommade upp i skuggan bland nationalparken hus så fort vi kom dit igen.
 
Idag kan man se öarna Chan och Thaisi Islands..
 
Dags att vända tillbaka igen...
 
Så här års när monsunen har vänt är vattnet kristallklart...
 
 
Bra info för den som är intresserad...
 
 
 
 
Här ska ett gäng åka ut till Chan and Thaisi Islands...
 
 
 
 
 
Alla ombord och det är dags att ge sig av...
 
 
 
 
Det går snabbt med Speedboat och snart är de där...
 
Strandfynd, naturens egen skapelse...
 
Framsidan...
 
...och baksidan..
 
Jag tog den med mig i magväskan för att spara den och göra något kanske med den men när jag plockade upp den från väska hade den gått i flera bitar. Den kändes hård när jag tog i den men mellan fram- och baksidan var den fylld med sand och för porös för att den skulle hålla hela vägen hem...Synd, det hade därmed varit bättre att låta den vara kvar på stranden.. 
 
 

Kommentarer:

1 Pia:

Goa goa Enöga!!!
Kommer alltid o pratar lite när man går nere på stranden!!

Svar: Ja Pia henne gillar jag också, så himla go och kelig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: