2016-11-02 I morgon öppnar nya dagiset i Huay Yang...

Strax bredvid stora templet i Huay Yang på Tempelvägen har de byggt ett nytt dagis för Huay Yangbarnen. Så vitt jag förstod ska de stänga det dagis som ligger vid Kommunhuset och flytta hit barnen istället.
 
De håller på att iordningsställa det sista nu inför morgodagen och huset är nybyggt och det ser fint och fräscht ut tycker jag. Här kommer säker barnen att trivas.
 
Nya dagiset i Huay Yang och mellan husen är det en sandlåda...
 
Dagispersonalen 
 
De poropsade på att jag också skulle vara med på bilden, först med den ena i personalen...
 
...sedan med den andra och ibland är det bara att ställa upp sig utan knot...
 
Barntoarummet...
 
Barntoaletter i rätt storlek för små rumpor...
 
Dusch- och tvättrum och tvättställ i rätt nivå...
 
Lek- och lärorum...
 
Ljust och fint...
 
Jag önskar personalen lycka till med nya dagiset!
 

Kommentarer:

1 Tiina:

Vad fina lokaler de har ordnat för barnen! Är det många barn på dagiset? Är det dyrt att ha barn där?
Kommer den svenska skolan igång snart igen i Huay Yang?

Svar: Tack Tiina för din kommentar och hur många barn som de tar in vet jag inte och inte heller vad det kostar på detta nya Dagis. Svenska Skolan börjar snart igen, vilket datum har jag ingen koll på för närvarande.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina:

Åh så fint! Trevligt att även barnen har det fint! Och så gulligt med de anpassade toastolarna och handfaten! Kanske iofs är så här hemma i Sverige också.... Man glömmer ju hur det var :-)

Svar: Ja visst är det fint Christina och om jag minns rätt var det något anpassat även när våra barn gick på dagis 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: