2016-11-16 Vilket bra service av CAT - kontra vår duktiga områdespersonal

I går eftermiddag blev det stopp i vår Internetuppkoppling via fiberkabel, lampan på vår av CAT lånade router lyste rött, ingen kontakt alls. Efter ca 10-15 minuter ringde jag kundtjänst på CAT och rapporterade felet och de skulle ta kontakt med en tekniker direkt.
 
Efter någon timme fungerade uppkopplingen igen men det var lite segt och långsamt. Vi funderade inte så mycket över det för det viktigaste är ju att det fungerade och det kan vara lite si och så med Internetuppkopplingen i Thailand rent generellt emellanåt.
 
När jag kom hem från strandlångisen idag vid kl.11.00 tiden stod en servicebil från CAT utanför vårt område och när jag kom fram till vårt hus var köksdörren öppen och vår housekeeper Ned, som har nyckel till vårt hus, var där med en tekniker från CAT som kollade systemet samt bytte ut den gamla routern till en större.  
 
Teknikern ville sedan att jag skulle testköra uppkopplingen med min dator och nu var det full fart på systemet igen.
 
Härligt att CAT agerar så snabbt och tar en felanmälan så seriöst samt toppen att Ned kunde släppa in honom i vårt hus när vi inte var hemma. Ned eller övrig personalen lämnar aldrig huset eller rummet där en hantverkare eller tekniker befinner sig och som ska åtgärda något och de är kvar tills de är klara även om vi kommer hem eller är hemma om vi inte klart kommer överens om något annat. 
 
Detta är en service som vi är mycket rädda om och jag blir glad i hela kroppen att det mesta fungerar så bra här på vårt område och det beror på att vi har en duktig personal som vet vad god service är. 
 
CAT i Prachuap Khiri Khan...
 
 
 
En av våra vackra Hibiskusblommor tillägnar jag CAT och Ned som tack för utomordentligt god service! 
 

Kommentarer:

1 Birgitta S:

Hej!
Det kan man kalla bra service skulle inte hända här i varje fall.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Hej Birgitta och det kan jag inte heller tänka mig :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: