2016-10-30 Info för dig som behöver sjukvård av Bangkok Hospital via B+Clinicen i Huay Yang...

Bangkok Hospital öppnar sin B+ Clinic den 1 november. Clinicen ligger på Samutvägen mellan området Lotus 1 och Lantom. Om du behöver transport till Bangkok Hospital i Hua Hin gäller följande.
 
Enligt sjukhusets ledning är det fria transporter mellan B+ Clinicen i Huay Yang och Bangkok Hospital i Hua Hin. Men transporterna är enbart avsedda för de som av medicinska skäl ska besöka sjukhuset. Behöver man en ledsagare med på resan och i samband med sjukhusbesöket skall det informeras till personalen på B+ Clinic i tid före resan.
 
En toppenbra service tycker jag för den som behöver lite mer avancerad sjukvård eller behandling än vad som kan erbjudas på de små kliniker som finns i Huay Yang. De är främst bemannade av sjuksköterskor eller annan sjukvårdpersonal men inga läkare så vitt jag känner till. Det kan dock vara fullt tillräckligt vid mindre åkommor.
 
 
Kliniken ligger på Samutvägen mellan området Lotus 1 och Lantom
 
 

Kommentarer:

1 Eva B:

Ja och det gäller nog tandläkarbesök också på lasarettet.

Svar: Tack Eva, jag vet inte men det kan ju vederbörande kolla om behov finns av resa i samband med det. :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Bra info! Vi fick använda denna service flera ggr för två-tre år sen och det var mycket bra. Jag gjorde några tandläkarbesök på Bangkok Hospital och kunde åka med transporten. Eva O på Van Ravi

Svar: Tack så mycket Eva för din kommentar!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Den 1/11 är väl på tisdag!

Svar: Ja tack det stämmer det är jag som har för bråttom :-D Har ändrat det nu :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Gertrude%252525252525252525252525252520Weinehall:

Hoppas att man slipper utnyttja sådana serviceinrättningar men jättebra att de finns. Idag far min svåger och svägerska ner till HY för 6 veckors vistelse. Det vore fel att säga att jag inte är avundsjuk,men det blir ju vår tur sen./ kram Gertrude

Svar: Tack så mycket för din kommentar Gertrude och jag önskar din svåger och svägerska välkomna till HY och snart är det din tur så hav tröst 😀Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Hej, vet du om B Clinic i HY har någom email adress?

Svar: Nej, det vet jag inte anonym.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: