2016-09-15 Skiftande väder med sol. lite regn, sol, mulet....

Idag var det verkligen skiftande väder när jag gick på långisen. Det började med sol och sedan drev det in mörka moln över huvudet som fällde några droppar regn över mig och min omgivning och efter en kort stund var det över...så höll det på under långisen men det är det som är härligt.
 
Det spelar ingen roll egentligen om jag blir lite blöt för det torkar snabbt och jag har en stor plastpåse som jag drar över min magväska där kameran och andra prylar ligger så prylarna håller sig torra. Det är viktigast.
 
Det är ju regnperiod nu så vädret ska vara så här ostadigt men oftast klarar sig Huay Yang från regnet även om det skulle behövas mycket mer regn här för naturen och våra dammars skull.
 
Härliga vattensamlingar med fåror i sanden som leder ut vattnet...
 
Nu börjar det dra ihop sig till regn...
 
Mönster av krabbfötter...
 
Här är en snäcka på väg upp i ljuset och i det slutna skalet ligger det en mussla. Det är dessa snäckor de brukar leta efter och tar musslan till maten...
 
Wanakon Nationalpark...
 
Solen vägrar att ge sig och dessa rev tycker jag är så vackra men ruggigt vassa...
 
Mina spår i den mjuka sanden som luckrats upp av krabborna...
 
Mitt hjärtas Huay Yang...
 
Blottade vassa rev...
 
...och den här revknallen påminner om en fisk tycker jag...
 
Cool snäcka skapad av naturen själv...
 
Fina mönster av vågorna och rännilar i sanden...
 
I denna grunda grotta ställde jag mig en kort stund då regnet hade ökat i mängd, men efter några minuter var det över...
 
Idag rundade jag klippgränsen och kunde gå på fin sand...
 
Vacker struktur på klippväggarna och där borta norrut ligger Ao Manaobergen...
 
Som det kan bli av sig självt...
 
 
Där borta i horisonten regnar det och Thaisi Islands har försvunnit in i regndimman...
 
 
Regnet har dragit sig norrut och där borta som jag var för en stund sedan regnar det igen...
 
Men söderut ser det bättre ut, just nu i vart fall..
 
Det är så härligt att gå där på stranden med alla sinnen öppnade. Ingen brådska eller stress utan det finns gott om tid att bara njuta, andas djupa tag för att insupa den sköna havsluften och bara känna att hela kroppen mår sååååå bra!
 
Jag är så tacksam för att jag får ha det så här bra!

Kommentarer:

1 Gertrude Weinehall:

Du är tacksam för att du har det bra, och vi är tacksamma för att du delar med dig av allt du ser och upplever. /Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för det!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Jane:

Ser ljuvligt ut! Här har vi 27 grader idag, så jag ska väl inte klaga, men jobb jobb jobb. Driver eget företag så då får man bita ihop. Men njuter av dina fina bilder och dyl, får passa på att drömma sig bort.
Jane

Svar: Tack så mycket Jane för din kommentar och vad härligt att mina bilder får dig att drömma dig bort en stund!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Dan Enstedt:

Hej Annika!
Läser din blogg ofta och tycker att det är både kul men också att du kommer med mycket bra information om "vår" by.
Mvh
Dan

Svar: Hej Dan och tack så mycket för din kommentar och roligt att du uppskattar min blogg! Ännu roligare är att du tagit dig tid och berättar det för mig på detta sätt :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Härliga bilder du tagit. Håller med om att revet ser ut som en fisk. :)

Svar: Tack så mycket "anonym" för din kommentar!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Jin-Ja :

Härligt!

Svar: Tack Jin-Ja!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Anton:

Längtar!

Svar: Det förstår jag Anton! 😊😊😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Anonym:

Tack för fina bilder. Skönt att få lite energiboost efter en jobbig jobbvecka och inför en efterlängtad helg. / Carina

Svar: Tack själv Carina och hjälper dig gärna med det!😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: