2016-09-17 Rena och fina blev plattorna i taket över vår motorcykelparkering...

Nu har jag tittat nog på smutsfläckarna på en del av takplattorna på den "gamla delen" av vår motorcykelparkering längs med vårt hus...
 
Smuts i taket är inte kul utan det ska bort...
 
 
 
Idag plockade jag fram en hink med vatten och grönsåpa i samt en typ "skottesvamp" och en torksvamp samt en stege och sim sala bin var takplattorna skinande rena igen.
 
Rent fräscht tak gillar vi...
 
Även den fina utsmyckningen över vår förrådsdörr blev rengjord... 
 
Vi gillar att pyssla med vårt hus både inom- och utomhus och det finns alltid något som ska fixas, rengöras, hållas koll på eller målas. En del gör vi själva och kan vi inte eller kanske inte har någon lust att fixa det som behövs göras, beställer vi jobbet av vår områdesentreprenör Chaba så blir det gjort.
 
Det är ett bra sätt att hålla vårt hus fräscht och fint och det håller därmed längre och det är värt mycket att vårda det ömt för här vill vi bo länge, länge...
 
I morgon tror jag att jag bara ska vara lat och passionär, men jag hinner säkert ändra mig om jag får lite energiöverskott som jag behöver göra mig av med :-D 

Kommentarer:

1 Anonym:

Det är mycket att pyssla med som husägare. Men som du säger ska man vårda sitt kapital för att få ha det länge. Men nog slits husen fortare i värmen?/ Gertrude

Svar: Mmm det stämmer Gertrude och det är därför det är bra att ha ständig koll över huset :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Ann-Britt:

Hej Annika!

Skickar några rader och hoppas att min kommentar når dig! Jag skrev på din blogg den 9 september men såg aldrig att min kommentar kom med.

Att följa dig här är så roligt och jag uppskattar att du låter oss läsare följa med dig genom bloggen i ert underbara Huay Yang!

Vad fint det blev efter du hade gjort rent taket! Också utbygget ni har gjort vart så toppenbra!
Nu kan ni njuta och slipper alla myggen!

Önskar dig en skön helg!
Kram<3


Svar: Hej Ann-Britt, Denna gång kom din fina kommentar med men jag har inte sett att de kommit in något från dig den 9 september. Roligt att du hör av dig igen då det bar länge sedan nu och jag har saknat dina kommentarer och härligt att du gillar min blogg och altanutbyggnaden samt innätningen blev verkligen lyckad. Hoppas allt är väl med dig och att du har det bra samt jag önskar dig en skön söndag. Stor varm kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anna:

Härligt med rent och fint! Själv skulle jag behöva putsa fönster... men å andra sidan så blir det ju snart mörkt i ett halvår, då syns ju inte smutsen på rutorna ändå. :-)

Svar: Tack så mycket Anna och visst är det härligt och ännu härligare är att Ned, som städar vårt hus, tvättar våra fönster då och då :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: