2017-04-21 Trevligt besök hos min fina goa vän Susanne...

Idag passade Maria och jag på att besöka vår fina goa vän Susanne i Blåsenhus, Örsundsbro, innan Rulle och jag återvänder hem till Thailand. Maria hade eftermiddagen fri från jobbet och fick äran att köra oss dit i sin nya fina bil Volvo V90. En härlig bil att åka i och Maria är mycket nöjd med den.
 
Susanne har varit min fina goa vän sedan hur många år som helst och sorgligt nog har det nyligen uppdagats att hon drabbats av cancer och genomgår tuffa cellbehandlingar men hon är tuff och mår faktiskt ganska bra förutom ett jobbigt illamående då och då. Susanne har så länge jag känt henne varit och är en positiv och stark kvinna och det syns tydligt nu när hon drabbats av denna hemska sjukdom men är trots det ändå vid så gott mod och gör det bästa av situationen. Det är beundransvärt men inte så förvånande när det gäller Susanne.
 
Fina minnen möter Maria och mig då vi sedan 1990 talet haft schäferhundar som fötts upp på deras kennel Mischaland och vi har ställt upp som kennelvakter under flertalet år när så behövts innan vi flyttade till Thailand.
 
Sedan några år har de upphört med kennelverksamheten och byggt ett hus till på tomten men oavsett det finns fina minnen kvar av det härliga schäferhundlivet.
 
Tack goa fina Susanne för ett trevligt och fint besök och vi önskar dig lycka till med din fortsatta behandling och ser fram mot ditt besök när du kommer hem till ditt och maken Anders hus i Huay Yang igen.
 
Det måste nämnas att det var tack vare Susanne och Anders som Rulle och jag köpte vårt hus i Huay Yang och flyttade in där 2006 och det är vi evigt glada och tacksamma för att det blev så.
 
Hur det var vid inflyttningen i oktober 2006 kan du läsa i min blogg  http://annikathailand.blogg.se/2008/july/sa-har-gick-det-till-vid-inflyttningen-oktobe.html
 
Maria och Susanne vid Susannes och Anders ganska nybyggda hus...
 
Det gamla huset där nu sonen Kristoffer och hans Ann-Cathrine och deras söta lille son Aaron bor..
 
För några år sedan låg en hundhage där huset nu står... 
 
Hundhusen som syns i bild finns kvar men nu i annat syfte...
 
Hundhagen som nu är för Ann-Cathrines hundar och träning och en vidsträckt utsikt över fälten...
 
En härlig fridsam plats som det är lätt att trivas på... 

Kommentarer:

1 Tina :

Ingen går säker från denna hemska sjukdom... jag hatar den och är rädd för den men den går att övervinna.... Vi får inte glömma det trots allt! #fuckcancer
Kram Tina

Svar: Tack Tina och jag kan bara hålla med dig! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Jag minns så väl ditt inlägg från 2006.
Hoppas allt ska gå bra för din väninna Susanne.
Kram Titti

Svar: Ja det var en rolig inflyttning och jag hoppas av mitt hela hjärta att det går bra för Susanne ❤ Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Åh va kul att ni hälsade på i Blåsenhus. Visst är Susanne otrolig vi hade fantastiska 20 dagar tillsammans i februari.Hon är så stark att man nästan inte förstår det.Förstår att hon blev jätteglad när ni kom på besök /kram Ingela (vi ses i höst 😉)

Svar: Tack Ingela för din kommentar och visst är Susanne otroligt stark och det var roligt att vi hann med att hälsa på henne. Ses i höst hemma i HY det ska bli skoj😀😍Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Hemsk sjukdom en väninna o gammal arbetskamrat drabbades för ca 3 år sen nu är hon på banan så länge och gick i pension sista Mars i år också en kämpe.
Skönt för dig O Rulle att återvända till det klimatet ni är vana vid bort med fleece o mössa!!
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och vilken vinstlott för de som tsr sig igenom denna hemska sjukdom. Skönt ska det bli för oss med värme igen 😀😎
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Tina Holst Önneby:

Fina Susanne ❤
Så roligt att se hur fint hon och Anders bor, och att läsa er historia hur ni känner varandra.
Trist däremot med denna cancer, tyvärr drabbar den urskiljningslöst vem som helst när som helst 😔 kämpa på fina Susanne ✊ du är en fighter.
Stor kram till er alla och ha en fin resa hem till härliga Huay yang ❤

Svar: Tack så mycket goa fina Tina för det samt den fina hälsningen till vår goa fina vän Susanne😍kramar i massor
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: