2017-04-25 Toppenbra service för AIS Telecom samt mobilservice i Huay Yang...

Jag har bytt lur från Samsung S5 till Samsung S7 och simkortet till S7 är av microformat så mitt gamla simkort måste stansas till rätt mindre storlek. 
 
Efter att jag beställt mina nya glasögon hos Jirawat Optical i Huay Yang cyklade jag vidare upp till Frontage Road och på vänster sida, ett bit ner på vägen, finns en butik för bl.a AIS Telecom och övrig mobilservice.
 
Jag fick mitt simkort stansat till rätt storlek och det kostade mig 0 baht för det lilla jobbet ville de bjuda på.
 
Toppen nu kan jag använda min nya Samsung S7 även att telefonera med i Thailand.
 
I Huay Yang finns inte allt bara det bästa!
 
Den trevlige butiksägaren som hjälpe mig genom att stansa ut rätt storlek på mitt simkort... 
 
AIS och mobilbutiken på Frontage Road i Huay Yang... 
 
 
 

Kommentarer:

1 Elisabeth:

Velkommen hjem Annika, håber det har været en fantastisk ferie, mange dejlige billeder.
Det er jo den mobilbutik vi ikke kunne finde da vi var derude:-)

Hilsen Elisabeth

Svar: Tack så mycket Elisabeth och det har verkligen varit en mysig semester för oss alla på nya marker :-D Synd att ni inte hittade denna butik men den har varit där 1 par år nu åtminstone. Den ligger nästan i slutet på huslängan till höger om en bilverkstad och det är så mycket gröna färger i fönstren och entrén så den bör vara lätt att hitta:-D Kram och må så gott!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina:

Perfekt att AIS öppnat butik i Huay Yang!

Svar: Ja Christina och det finns en till på Tempelvägen strax innan man svänger in till HY skolan. Där har jag dock inte varit än :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: