2017-04-28 Strandlångis på Dolphin- och Jacks Beach

Strandlångisen för dagen fortsatte söderut via Dolphin Beach och Atlas följde mig troget. Nu i samband med lågvatten, då monsunen vänt helt och hållet till sydväst, gick det att vada över inloppet till fiskebåtshamnen.
 
En strandad fiskebåt vid stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach...
 
 
Lågvatten i hamninloppet...
 
En fiskare som gör iordning sina nät...
 
De vackra Burmabergen i bakgrunden...
 
Dolphin Beach
 
Atlas och jag vadade över hamninloppet... 
 
 
Atlas tar en svalkande paus i det 34 gradiga vattnet...
 
Jackspiren där framme och skadorna på hamnpirens inlopp efter de hårda vindarna samt höga vågorna efter Nordostmonsunens framfart... 
 
 
Jackspiren som man nu kan passera under torrskodd... 
 
 
Under piren... 
 
Nu är vi på Jacks Beach... 
 
Här nedanför Mars Residenceområdet håller Wiphanai på och bygger ett nytt strandnära husområde...  
 
Åtta strandnära hus ska byggas...
 
Ett av dem har kommit så här långt... 
 
Det stora huset bredvid kommer förmodligen att rivas då det stått där osålt i många år nu...
 
Atlas och jag vänder här och efter att han släpat lite efter hit fick han fart när vi vände hemåt igen. Antingen kände han sig obekväm med ev nya hundrevir eller så var han trött och varm...
 
När han såg Jackspiren började han att galoppera dit i full fart och kollade då och då att jag var med, 
 
När han kom fram till piren stannade han och ville förmodligen ha skugga för där stod han och väntade tills jag kom dit... 
 
Lilla goa Atlas var väl varm och trött då det är ca 38-40 grader i solen... 
 
Kommer du någon gång eller?.... 
 
Atlas och jag satt en stund i skuggan under piren och vilade och jag erbjöd honom mitt vatten men som han bara tog en liten slurk av och resten av torrfodret ville han dessutom av lite av och när vi hade vilat en stund fortsatte vi hemåt... 
 
Nedanför Poms restaurang vek Atlas av hem till sig och vände sig om en gång mot mig och jag gick vidare till min cykel...
 
Tack goa fina hundar för all den glädje ni ger mig samt framför allt tack till Atlas för en mysig strandlångis!
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Å vilka fina bilder😎 Låter varmt som attans skicka lite värme till Svedala ☀️
Olle

Svar: Tack så mycket Olle och kunde jag skulle jag givetvis dela med mig av värmen. Du får bli varm inombords av att tänka på värmen och det sköna livet i Thailand när du inte är här :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina:

Åh så underbart att se strandbilderna! Det känns nästan lite overkligt att det kan vara så varmt och underbart samtidigt som det är så ruggigt här.
Husen Wiphanai bygger, är det söder om Jackspiren? Kan undra hur de tänker, det där huset som står där osålt borde väl skrämma dem...
Ha en riktigt härlig helg!

Svar: Tack så mycket Christina och jag gör allt för att locka hit er :-D Ja Wiphanai husen är strax söder om Kai´s och de har rivit det fula stora parhuset som stod precis vid stranden. Det kanske tror de ska lyckas bättre med de här husen men jag är tveksam som du...Ha en mysig helg ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Vi längtar tillbaks till byn😊 Har varit där 3 gånger blir en 4 inom kort 😃 Tjoho
Olle

Svar: Jag kan förstå det Olle och välkomna tillbaka!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Goa fina Atlas vilken kompis och +34 i vattnet oj!
Trevlig helg Birgitta S

Svar: Mmmm Birgitta han har verkligen blivit min trogna vän och litar på mig till 110 %, en underbar känsla :-D <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Isac:

Fina bilder! Är det skönt att vara hemma igen? Muren blev jättefin.❤️👍

Svar: Tack snälla Isac och det är skönt att vara hemma igen fast det är klart vi saknar Fina Familjen men man kan inte få allt 😍☺
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: