2017-08-04 En cykelträningstur och retur till Prachuap Khiri Khan på totalt 5,3 mil med lysande resultat...

I går var Rulle och jag och utförde några ärenden i Prachuap Khiri Khan (PKK) med hjälp av våra MC. Vi glömde dock helt bort att vi skulle köpa ytterligare 2 utomhusarmaturer på HomePro av samma typ som vi redan har i fronten på vårt hus.
 
Otroligt bra utomhusarmatur som lyser både uppåt och nedåt och rakt fram samt som är slutna med lock som är lätt att skruva av för att t ex byta lampor.
 
En av våra tre utomhusarmaturer vid entrén och framsidan av vårt hus.
 
Vi vill därmed komplettera med 2 likadana armaturer på gavelsidan på huset för att få ljus efter mörkrets inbrott utefter väggen samt över vår lilla gångstig till baksidan på huset. 
 
Frågan är bara om dessa armaturer finns kvar i sortimentet på HomePro i PKK då vi köpte dem för ca 1 år sedan.
 
Eftersom det är fredag och Ned städar hos oss på förmiddagen samt att jag ville göra veckans sista träningspass beslöt jag helt enkelt att cykla till HomePro och se om jag kunde få tag på armaturerna. Återigen förena nytta med nöje som jag gillar :-D
 
Jag tog motorvägen norrut i ca 13 km, dvs strax efter Ban Thon Khet (Notanbyn enligt Isac), och vek in på landsvägen ner mot Akvarievägen. Därefter raka vägen utefter järnvägen mot PKK och över järnvägen, strax efter korsningen in till Ao Manao, och sedan vidare västerut till HomePro som ligger vid motorvägen.
 
På huvudvägen i PKK, strax innan HomePro, mötte jag Rulle som tagit Dan Singh Khonrundan och han skulle träffa en kompis i PKK innan hemfärden igen. Kul att träffas just här och nu!
 
Vi skiljdes åt och önskade varandra lycka till och då hade jag cyklat 2,8 mil på 1,05 timme så det gick undan idag. Det är ju inte så konstigt egentligen då det inte är några backar att tala om på motorvägen i jämförelse med Dan Singh Khonrundan som dessutom är längre.
 
Väderprognosen hade utlovat regn men det kom bara några få droppar strax innan jag var framme på HomePro.
Skönt att ha tur med vädret!
 
På HomePro hade de bara en armatur kvar av samma sort som de vi har och de skulle inte få in fler överhuvudtaget. Attans osis! De hade en till kvar men den var tyvärr trasig.
 
Det satt en visningsarmatur på väggen och jag frågade om jag inte kunde få köpa den då de inte skulle få in fler och att visa en armatur som de inte har kvar är ju inte så bra...
 
Försäljaren frågade sin chef om det var möjligt och det var det. Puh vilken tur! Jag frågade lite försiktigt om jag kunde få lite rabatt på den då den inte var ny men det gick däremot inte. Armaturen kostade 1 190 baht så det var inte mycket att orda om och det var inget fel på visningsarmaturen. Jag var glad över att få köpa visningsexemplaret överhuvudtaget, då det inte är så vanligt förekommande att man får det, för jag hade ju nu mina två som jag ville ha.
 
De tog ur den trasiga armaturen ur sin kartong och lade i min armatur i kartongen istället då jag berättade att jag cyklat dit från Huay Yang och att jag skulle cykla hem igen och att armaturen behövde skyddas så mycket det gick.
 
Försäljaren blev mycket imponerad och undrade varför jag cyklat dit ända från Huay Yang och jag berättade att jag gillar att cykelträna och att det inte var särskilt långt, bara nästan 6 mil tur och retur :-D
 
Det är så roligt att se deras min för det skulle de själva definitivt inte göra utan då hellre ta bilen eller motorcykeln för det är ju så varmt. :-D. Visst är det varmt men det påverkar inte min träning särskilt mycket annat än att jag blir extra svettig och måste dricka extra mycket vatten.
 
Till armaturerna behövde jag också 4 energilampor och efter hela köpet var det bara att packa allt i min cykelkorg och det fick plats utan några som helst problem.
 
Välpackad cykel inför hemfärden till Huay Yang knappt 3 mil...
 
 
Hemma igen och allt har gått hur bra som helst och inget regn heller för den delen...
 
2 nya armaturer i sina kartonger...
 
Cykelträningsturens resultat: Totalt 5,3 mil, cykelträningstid 2,14 timmar, snittfart 24,0 km/timme, maxhastighet 35,5 km/timme och som vanligt det bästa 1 387 brända kcal.
 
Antal brända kalorier är för mig ett mått på hur effektfullt mitt träningspass har varit. Blir det många sköna brända kalorier som t ex idag passar det bra då det är fredag och då blir det lite extra gott att dricka och äta och det finns utrymme för lite utsvävningar därmed.
 
Jag är normalviktig och är mån om att fortsätta vara det och då kan jag styra mina mat- och dryckintag efter det. Det som åker in ska ut och att ha mer in än ut och framför allt göra det till en vana blir det på sikt några extrakilo som jag inte vill ha. Härligt att kunna styra själv och ha en vettig balans som passar mig. Jag är mån om att må bra och det här är ett bra sätt för mig att må så gott jag bara kan.
 
Jag önskar er mina bloggläsare en trevlig fredag och helg och tänk på att du har bara ett liv så var rädd om det!  
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Laila&Hans:

Det samma till dig önskar Laila o Hans

Svar: Tack så mycket Laila och Hans 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Önskar dig en fin fredagkväll och en skön helg. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och stor varm kram till dig från mig 😊😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Trevlig helg på er också!

Vi kom iväg tidigt från jobbet idag skönt och ut på landet och det har varit en riktigt skön kväll hyfsat varmt +16 o vindstilla.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta och vad skönt med ett lite tidigare helgfirande samt en härlig kväll.😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Madeleine :

Önskar dig oxå en trevlig kväll. Kram ☺️

Svar: Tack snälla Madeleine för det och kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: