2017-08-10 Vårt underbara hav samt stränder i Huay Yang...

Dagen bjöd på sol och klarblå himmel med inslag av vita slöjor på himlen. Temperaturen ligger på +35 C i skuggan och då är det skönt med en strandlångis.
 
Det var dock så pass svaga vindar och små vågor krusade ytan så det blev inte mycket till nedsvalkning när jag gick norrut. På hemvägen blåste det dessbättre mer och det var ljuvligt skönt med de fläktande vindarna.
 
Idag upplevde jag stranden som ännu bredare och den packade sanden är lätt att gå på. Vilken fantastisk miljö vi bor i och att vi har så nära till havet och stranden! 
 
Hat Wanakon och vy norrut...
 
Vy söderut...
 
 
Vid nationalparken kom Fino springande och hälsade glatt och när han fått några nävar med torrfoder samt en mjuk godispinne var han nöjd och lommade hem igen.
 
Förmodligen tycker vovvarna att det är för varmt för innan han gick in i parken igen lade han sig en stund i en havsvattensamling på stranden för att svalka ner sig. Vattentemperaturen där ligger dock på minst +35 C så det är inte mycket till svalka.
 
 
 
De blottade reven i Wanakon Nationalpark...
 
En liten kvarglömd nalle som ser lite sorgsen ut. Han sitter vid den röda flaggan så hans ägare ska se honom så han får komma hem...
 
Hallå, hur länge ska jag behöva sitta här och vänta?
 
 
Mitt strandade träd för dagen...
 
Den här revdelen ser ut son fisk, kanske det är en Stenfisk rent av :-D 
 
Jag rundade klippgränsen och fortsatte till nästkommande strandremsa...
 
Strandremsan norr om klippgränsen...
 
Vy norrut mot Prachuap Khiri Khan och Ao Manaobergen..
 
Den tredje strandremsan som blottar alla stenarna idag...
 
 
Här vände jag hemåt igen...
 
Mäktiga rev när man man tar bilden på låg nivå...
 
 
Kul att leka med kameravinklar...
 
 
Karga och vassa rev...
 
Snäckbemängt rev...
 
På vägen hem och i höjd med nationalparken kom Enöga springande för att hälsa glatt och hennes avsikt var nog mer att få något att äta för hon satte sig ner fint nästan på direkten och väntade på att jag skulle plocka fram torrfodret och en mjuk godispinne.
 
Det är okej fast jag känner mig ibland som en ATM, hundfoder automat, HFA för "mina" vovvar ger mig så mycket glädje fast de inte alltid hänger med på långisen och idag är det riktigt varmt så jag förstår dem.
 
Eftersom jag inte fick med mig några vovvar på strandlångisen idag så får jag nöja mig med att tacka mig själv för en mysig strandlångis.
 
När jag kom till min cykel låg Berta och Lillflickan där och vaktade den eller kanske främst väntade på att få lite mer torrfoder etc. Berta var irriterad i öronen så det var bara att plocka fram en tops och lite jodlösning och ta bort öronmojset samt lägga lite jod på såret hon kliat upp i örat samt lite läkande talk.
 
Lillflickan, som gärna äter ur min hand men vill inte att man rör henne, haltar lite fortfarande men idag lät hon mig faktiskt klia henne lite försiktigt på huvudet och på kroppen så hon börjar lita på mig. Först när hon gör det till 100 % kan jag kanske kolla på hennes ben eller tass om jag kan luska ut vad som gör ont. Går man för ovarsamt fram med de skygga hundarna är det kört och då kan man se sig i månen efter en fin kontakt.
 
När jag träffade på "Sukta"vovvarna igen på vägen hem kom Lucas fram som vanligt först av alla och även Vito som till och med viftade lite på svansen och såg inte lika stressad ut som i förrgår av att det kliar i hans päls. Tabletten som han fick då mot parasiter av alla de slag, kanske har börjat verka lite så den lugnat ner klådan något. 
 
Jag kan ju alltid hoppas men det tar ett par veckor innan man kan se ett riktigt läkande resultat.
 
Jag önskar dig min bloggläsare en god hälsa och var rädd om livet, du har bara ett, det tål att upprepas många gånger då vi alla har en tendens att glömma bort det.
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ser fram emot strandpromenaderna under kommande säsong. Ulf Ö.

Svar: Det gör jag också Ulf tillsammans med dig :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Om du visste vad många gånger jag går på stranden (i fantasin) och tittar på dina bilder. I verkligheten går jag efter byvägen här hemma och njuter av det också. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för att du tar del av och uppskattar mina bilder i bloggen och att de ger dig en sådan härlig upplevelse. Byvägen är säkert mycket fin den också :-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Owe%252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520Betander:

Fantastiskt fin och bred strand. Vackra bilder som vanligt.
Owe

Svar: Tack så mycket Owe för det!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Tina:

Så underbara bilder.... Ruby har undrat så om Lillflickan då vi inte såg till henne innan vi åkte hem, men nu kan jag meddela att hon fortfarande finns där ❣️ Kram Tina ✨

Svar: Tack så mycket Tina och jag ska hälsa till Lillflickan från Ruby 😍Kram till er alla 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: