2017-08-12 Mums vilken god mat på The Garden restaurant...

Ikväll inmundigade Rulle och jag vår kvällsmat på The Garden och jag testade Gäng Khiau gai one (Gröncurrysoppa med kyckling) och det var mycket god och som det ska vara en massa goda grönsaker i soppan också precis som det ska vara. För mig är den i sig mycket mättande så jag behövde inget ris till.
 
Gäng Kiau gai one med styrka....
 
Rulle testade panäng gai (panängcurry med kyckling) med en massa grönsaker till och den var också mycket god enligt Rulle men kanske lite väl stark om man inte ber om något mildare...Rulle åt den dock med god aptit :-D  
 
Panäng Gai...
 
Det blev även en skål ris och vegetariska spring rolles till Rulle som har stor aptit.
 
Vi svalde ner detta goda med varsin stor kall Chang á 60 baht (det är ju lördag). 
 
Den här nya restaurangen på Samutvägen, mellan Botanica och Maews restaurang, är verkligen värt ett besök för dig som ännu inte varit här. Otroligt bra mat för en billig penning! 
 
 
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Oj vad dessa bilder gör att jag längtar till mina "tanter på stranden"som gör så fantastiskt god mat. Man blir så bortskämd som vegetarian när man är i Thailand. Ha det bra /Elisabet

Svar: Tack så mycket igen Elisabet och vi har aldrig ätit så mycket frukt och grönt varje dag som vi gör här :-D Må så gott!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Oj vad jag längtar efter maten hos mina" tanter på stranden"när jag ser bilderna. Det är så enkelt att vara vegetarian i Thailand.
Ha det bra / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet för din kommentar och jag förstår att du längtar till HY med så mycket grönt och frukt att njuta av i vår närhet! Ha det så bra du också :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

Ser så gott ut!! Ha en fin söndag

Svar: Supergott verkligen och ha en fin söndag du också😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Elisabet Lundqvist :

Oj det blev visst dubbelt,jag trodde inte det första kom i väg,men flera kommentarer är bättre än ingen. /Elisabet

Svar: Det gör inget Elisabeth men eftersom det stod lite olika i dem publicerade jag båda :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: