2017-08-13 Vår vackra prunkande trädgård - min stolthet!

Vår häck i fronten på tomten har jag aldrig sett så blommande och fin tidigare och det är då känslan av lön för mödan kommer in och mycket kärlek och omvårdnad...
 
Dog Kim Lek heter denna planta...(Dog Mai = blomma på thai)
 
Vår häck mellan oss grannan blommar också för fullt och blommorna är släkt med den andra och den här heter Dog Kim Jay
 
Hummerklo under utveckling...
 
Hummerklo när den är färdig och den ser ut så länge innan den vissnar...En cool planta som jag gillar stenskarpt!
 
En av våra orkidéer som nu blommat, jisses vilekn vacker skapelse...
 
Drakfrukten är klar för skörd... 
 
Det är underbart att ha en trädgård att beundra och vara stolt över och som förgyller vår tillvaro här i Huay Yang och Thailand!

Kommentarer:

1 Anonym:

Ja ni har verkligen en vacker trädgård. Blir lite avundsjuk då jag älskar blommor men har litet handikapp som kallas zon 6 eller tom 7 ibland. Men somliga somrar kan jag tycka att vi har det underbart vackert här. Men inte i år. Fast ogräs trivs ändå.
Men då jag är i HY fotar jag växter jag gillar och sparar till vinterns snöstormar. Blir så lätt att drömma då. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och du behöver inte vara avundsjuk utan gör det du kan och är duktig på :-D Förutsättningarna för en blomstrande trädgård är ju lite, eller inte så lite heller för den delen, annorlunda här i tropikerna :-D Skönt att kunna drömma om det som kanske är svårt att uppnå i verkligheten då det kan underlätta för att få en härlig känsla som man blir tillfreds av <3 Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

Jättevackert!

Svar: Tack så mycket Anette 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christina:

Visst är det härligt att se resultat av kämpandet i sin trädgård! Er trädgård är verkligen fin!
Själv har jag nyssen avslutat årets stora pärs - omgrävning av komposten. Puh, tar några dagar varje år. Men det blir fin jord och jag känner mig alltid så nöjd.

Svar: Tack så mycket Christina och visst är det härligt att få njuta av resultatet efter mycket jobb. Duktigt jobbat du också och toppenbra med fin närande jord. Förstår att du är nöjd😊😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: