2017-08-14 Dagens rapport från Huay Yangs vackra stränder och hav...

Idag var det högre nivå på havsvattnet och stranden därmed markant smalare än i förra veckan. Det är det som är så fascinerande med stranden att den aldrig är lika från dag till dag.
 
Som vanligt på tidiga förmiddagen är det milda varma vindar samt därmed lugnt på havet med små loja vågor som rullar in mot stranden.
 
 
 
 
En bit av en gren som prytts av snäckor
 
 
 
Här kommer två Speedboats tillbaka från Chan- och Thaisi Islands sina passagerare...
 
 
Passagerarna får vada i land...
 
 
Efter att passagerarna klivit i land ska båtarna dras upp på land med hjälp av en trailer och traktor och hur det gick med det kan du se i nästa blogginlägg...
 
Havsvattnet har täckt de mesta av reven idag... 
 
Mitt strandade träd för dagen, halva trädet är täckt med sand...
 
Här vid klippgränsen får man idag vada för att komma runt till andra sidan...
 
 
 
Stranden norr om klippgränsen...
 
Det mesta av revet är täckt med vatten idag till skillnad mot förra veckan...
 
Härliga bulliga moln skjuter upp från Burmabergen...
 
På väg hem igen och vinden har ökat något och lika så vågorna och det fläktade skönt...
 
Tack till mig själv för en härlig långis då jag inte fick med mig några vovvar idag. Enöga kom och hälsade glatt och fick sin ranson torrfoder etc och efter det lommade hon hem igen...
 
Det är mycket varmt idag så jag förstår att de hellre håller sig i skuggan.

Kommentera här: