2017-08-21 Strandlångis på Dolphin Beach och Huay Yang Beach med vovvesällskap...

Idag valde jag att ställa cykeln vid Wat Samut och träffade "mina" hundar som håller till där och som fick lite torrfoder innan jag gick iväg. 
 
Sagolikt vacker vy nedanför Wat Samut mot stranden och havet...
 
 
För omväxlings skull gick jag söderut och på Dolphin Beach i höjd med Poms lockade jag på Atlas som efter en viss fördröjning stack fram sitt huvud vid vägkanten ner mot stranden och kollade efter mig då han känner igen min vissling och röst.
 
När han såg var jag stod på stranden kom han glatt springande som vanligt och nästan snubblade över en sandvall i farten. Det var ett tag sedan nu som vi sågs och vi blir lika glada båda två att träffas.
 
Mums med godispinne...
 
Fina goa Atlas...
 
Atlas slog följe med mig som han brukar göra och vi gick ner till stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach.
 
Dolphin Beach och nedom Villa Aruna...
 
Stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach...
 
Hamninloppet...
 
Här håller en grävskopa på och ställer i ordning hamninloppets södra kant som rasat ner...
 
 
Fiskebåtar på svaj...
 
Hamninloppet som är fylld med större och mindre fiskebåtar och de vackra Burmabergen i bakgrunden...
 
Reparation på gång och där borta ligger Jackspiren...
 
Dolphin Beach norr ut och här har en hög sandvall byggts upp av vågorna mellan husen och stranden... 
 
Stenpiren....
 
Ett gytter av fiskebåtar i olika storlekar
 
Flodmynningen mot Villa Varee och Van Ravi....
 
Hamnutloppet....
 
Atlas svalkar av sig lite...
 
När vi var nöjda vände vi tillbaka norr ut igen och Atlas gick hem till sig vid Poms restaurang och jag fortsatte norrut och till Huay Yang Beach. 
 
Där kom vovvarna Lilleman, Brownie och Liona springande mig till mötes och ville hänga med på promenaden, åtminstone Lilleman och Brownie. Liona hade ingen lust att springa med så hon gick hem igen.
 
Lilleman har tagit täten...
 
 
I höjd med Universitetscampen kommer Berta och Lillflickan och sällar sig till oss och de kommer bra överens med de andra vovvarna...
 
Lillflickan och Lilleman drar i väg på fiskejakt och Brownie kollar på deras framfart...
 
Fina goa Brownie...
 
Berta som har fått en slankare figur och är mycket fin i pälsen fortfarande, efter tablettbehandlingen för några månader sedan, verkar må hur bra som helst...
 
 
Lilleman, Brownie och Berta...
 
Lilleman, Brownie, Lillflickan och Berta....
 
Tjohej, här går det undan...
 
 
Mysiga Lilleman... 
 
...och Lillflickan står beredd för att följa Lilleman på nästa rusch efter flyende småfiskar...
 
 
Chan- och Thaisi Islands syns tydligt i det vackra vädret...
 
Vi mötte Micke S som hade Sockan i sällskap och jag vände för att vi skulle göra sällskap tillbaka med honom. Sockan valde dock att inte hänga med oss längre för hans revir är slut så han vände tillbaka till nationalparken igen.
 
Vilket härligt hundliv jag fick vara med om i dag igen och det är underbart att se hundarnas livfullhet och hur de trixar för att komma överens mellan reviren och det här tröttnar jag nog aldrig på att få uppleva.
 
Stort tack "mina" goa fina vovvar för en härlig strandlångis och tack till Micke för ett kort men trevligt sällskap tillbaka till utgångspunkten där min cykel stod parkerad.
 
Till er bloggläsare önskar jag en fantastisk måndag vad ni än hittar på för trevligheter!

Kommentarer:

1 Lillemmish- mode - inspo :

så vackra foton!! =)

kram

Svar: Tack så mycket! Kram tillbaka :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

Vackra bilder Annika! Ha en finfin tisdag.

Svar: Tack så mycket Anette och detsamma till dig! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Jag är imponerad att du har gett namn till alla vovvarna och kan urskilja dom och komma ihåg alla namnen också! Hur många "herrelösa" hundar finns det där egentligen? Härliga bilder med hundarna! kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina och det är kul att namnge dem så blir de mer personliga. Vet inte antalet i siffror men det är en hel del. Kastreringen via Huay Yang Dog Rescue påverkar dock siffran positivt då tikarna inte kan få valpar som utökar mängden.😍😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: