2017-12-23 Så blev det med nya garderoben, julpynt samt en stor chang...

Nu är garderoberna i Fina Familjens rum kompletta och det blev årets julklapp till dem alla...
 
Ljust, luftigt och fräscht blev resultatet...
 
Nya fina garderoberna från S.B. Furniture...
 
När jag ändå var i farten med inredningsdetaljerna passade jag på att julpynta också...
 
Den lilla julduken har återigen plockats fram för att pryda sin plats...
 
Eftersom Rulle och jag inte firar jul här i Thailand blir det inte mer juligt än så här hos oss. Vi hade så fantastiskt fina och trivsamma jular tillsammans med Fina Familjen hemma i Sverige och där passade därmed firande bättre för vår del äån här.
 
Det är svårt att ens känna någon julstämning med tropiskt grönska, palmer, 33 C samt i byn med lokalbefolkningen som inte firar jul men de passar gärna på att festa om det bara är det som gäller. Eller sätter på sig en tomteluva eller så för farangernas skull...
 
Även om vi inte firar jul tyckte jag att Rulle skulle få en stor chang (elefant) i julklapp då jag saknade något fint på hyllan på trappräcket i trappan till vår altan så julklappen fick därmed bli till oss båda. Den här elefanten tycker jag är lite ovanlig och mycket fin och den pryder sin plats väl.
 
Rulle blev mycket glad över överraskningen, ha, ha!   
 
En stor chang från Dao Shop och som pryder sin plats väl...
 
I går vi fick vi en mysig kväll tillsammans med goa fina vännerna Anna & Per och ikväll blir det mys hemma Rulle och jag allena. Vilket härligt liv vi lever och det finns så många glädjeämnen att fylla livet med så det är bara att ösa på.
 
Till er bloggläsare önskar jag en synnerligen trevlig lördag, dan före dan för i morgon är det ju julafton :-D  

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Gubben, katten och jag tar det lugnt också med julfirandet även om vi har perfekt väder här i Norrbotten med mycket snö och ca10 minus. Ha det bra / Elisabet

Svar: Det gör ni rätt i Elisabet och ha det så gott i härliga vinterlandet 🎅🤶
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: