2017-12-24 Idag är det Julafton så God Jul på er alla som firar den!

Dagen till ära cyklade jag till Dao Shop för att köpa några orkidéer att plantera då mina "gamla" behövde bytas ut till lite fräschare och det blev så fint med dem på altanen.
 
Nya fräscha orkidéer från Dao Shop...
 
Vår fina mat- och fikahörna...
 
Med en sådan här vackert grönskande trädgård är det inte så lätt att känna julstämning...
 
...eller med den här temperaturen på vår altan i skuggan kl. 16.00...
 
Bara så ni vet har värmen stigit även på morgonen, kvällen och natten här i Huay Yang så sedan några dagar tillbaka har kokosoljan fått sin normala flytande konsistens...
 
Kokosoljan har nu återfått sin rätta flytande konsistens...
 
...och så blev denna stora, fluffiga goda saffransbulle från Chang Corner smarrig till lunchfikat...  
 
För att få lite julkänsla, även om vi inte firar julen här i Thailand på vårt tidigare svenska traditionella sätt, kollade vi på Karl-Bertil Jonssons julafton som är en av mina absoluta favoriter i dessa sammanhang och så även idag...
 
Här kommer en del av sagan.... 
 
 
 
Fina Familjen i Sverige har hört av sig och önskat god jul och de firar julen tillsammans med Daniels familj i Vika i Dalarna och har det hur bra som helst. Jag saknar dem alla och skulle helst av allt vilja ha dem hos oss förstås men jag kan inte få allt...
 
Det viktigaste är att vi alla har det bra och har en fin och harmonisk gemenskap där vi är för dagen. Även om vi inte är tillsammans med varandra så finns de alla alltid i mitt hjärta!
 
 
I kväll blir det en lugn skön hemmakväll för Rulle och mig och vi ser till att ha lite extra god thaimat på våra tallrikar med en kall Changöl till. Mums!
 
Nedan film hör ju julen till och den är riktigt kul så det blir kvällens film för vår del!
 
  
Jag önskar dig min bloggläsare en God Jul om du firar den eller en en mysig söndag helt enkelt!
 
Om du gillar detta blogginlägg kan du glädja mig med att klicka på gillahjärtat samt ännu roligare om du även vill lämna en kommentar :-D Tack på förhand!
 
  
 

Kommentarer:

1 Anonym:

God Jul 🎄🤶🎁

Svar: Tack så mycket! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Håller med om att man saknar sina nära! Men inte det svenska vädret! Man kan som sagt inte få allt! Kram och God Jul🎅🏻🎄
Suss

Svar: Visst är det så Suss och en varm julkram från mig till dig 😍🤶
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette Hellichius:

TACK för underbara bilder med sol och värme. Här är det yoga och löpning. Julfirande i em och kväll. Ha det fint i helgen och bara njut.....

Svar: Tack så mycket själv Anette och ha en mysig julhelg med de dina och i morgon blir det träningscykling igen och härligt att kunna cykla året om i skön värme 😊😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Jerry:

Hej Annika !
Men nu vart jag lite nyfiken :-) Jag känner en Daniel i Vika, själv bor vi i Falun.

Tack än en gång för en underbar Blog.
God Jul O Gott Nytt År önskar vi er / Jerry

Svar: Hej Jerry och vår Lindas Daniel bor i Stockholm men kommer från Ludvika så det är nog inte samma Daniel du tänker på.😊 Tack så mycket för att du läser och uppskattar min blogg samt God Jul & Gott Nytt År!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Titti/Umeå/Huay Yang.:

God Jul önskas dig och Rulle från ett regnigt Göteborg så med julkänslan är det lite sisådär.
Ikväll julmiddag med äldsta barnet och sambo, här på hotellet.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och ha det så trevligt med de dina! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Tina:

God Jul finaste du <3
Många varma kramar från ett kylslaget Hälsingland, vi har lite snö så det lyser upp mörkret.
Julkram till dig och Rulle från mig och Anders <3

Svar: Tack så mycket fina goa Tina och jag saknar er här i varma sköna Huay Yang så skynda er tillbaka. Tills dess ha det så gott i vinterSverige och en stor varm julkram från oss till er båda 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Marit:

God jul til dere Annika🤶🏻🎅🏻🎄💫🌴

Svar: Tack så mycket Marit och det samma till er 🎅🤶😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Johan:

God jul. Annika och Rulle 🎅🏻
Önskar Johan
Ha det gott i HY

Svar: Tack så mycket för det Johan och vi önskar dig det samma!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Helen:

God fortsättning på Julen, själv har jag jobbat! Snart dags för vår resa, stannar till i er by 1-11 febr, det ska bli intressant för där har vi aldrig varit ännu :)

Svar: Tack så mycket Helen detsamma och välkomna till Huay Yang 😎😁😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: