2017-12-25 Ett liten uppmaning till dig som har hjärtat på det rätta stället...

Detta är bara en uppmaning i all vänlighet då jag är lite fundersam hur det ligger till med mina bloggläsares motprestation. Detta är säkert en fundering som många bloggare har så jag är nog inte ensam om det.
 
Jag lägger ner en hel del frivillig tid varje dag för att blogga om framför allt Huay Yang eller Thailand i övrigt, fixar med kategorier så du lättare ska hitta vad du söker etc etc. Enligt den statistik som Blogg.se ger mig har jag ett spann på drygt 1 000 - 500 läsare varje dag och det är trevliga siffror för min i jämförelse lilla blogg då den mest handlar om Huay Yang. 
 
Jag vet att många av er bloggläsare verkligen uppskattar min blogg och läser den dagligen eller i vart fall ofta och de som inte gillar den läser säkert en gång och sedan inte mer. Jag utgår därför att de flesta av er i spannet läsare uppskattar att läsa min blogg.
 
Det som då förvånar mig är att en bråkdel av er glädjer mig med att klicka på gillahjärtat och en del gör sig också besvär med att kommentera mina respektive inlägg.
 
Ni andra då, majoriteten gör ingenting, läser eller bara kollar på bilderna eller gäspar av tristess och hittar något annat att kolla på istället.
 
Gillahjärtat ligger precis under inlägget och har läsaren haft lust att läsa ända dit och gillar det som jag skrivit om i bloggen eller gillar bilderna, så kan det ju inte vara något stort eller omständligt besvär att klicka på hjärtat. Att lämna en kommentar kräver mer engagemang så det kan jag förstå att en del drar sig för.
 
Med andra ord borde jag ha gillanden på flera 100 varje dag och inte på i snitt 20-30 stycken eller hur? För jag hoppas verkligen inte att alla de hundratals personer som läser min blogg varje dag tycker den är så trist och ointressant att de därför väljer att markera det på så sätt genom att inte gilla. 
 
Varför är detta gillande så viktigt då för mig? Jo, uppskattning ger mig näring och energi att fortsätta blogga offentligt annars kan jag styra in den på mer privat bruk om det bara är för min egen skull.
 
Jag får ingen som helst ekonomisk ersättning för mitt bloggande utan den reklam ni ser i bloggen bestämmer inte jag över utan det gör Blogg.se för att finansiera sina administrativa kostnader för att serva oss bloggare och er läsare. Den "reklam" som jag gör i mina inlägg av lokal art gör jag gratis för de lokala förmågor, restauranger, resorter eller hotell etc som jag gillar och där jag befinner mig.
 
Efter detta blogginlägg ska det bli spännande att se hur många som börjar klicka på gillahjärtat och gärna fortsätter med det så länge ni gillar respektive inlägg förstås.
 
Tack på förhand för att du läser min blogg och för er som jag vet uppskattar den och visar det på olika sätt tackar jag ödmjukast.
 
Vill du, som inte har för vana att dela med dig av din eventuella uppskattning, att jag ska fortsätta att blogga har du nu möjlighet att visa det. Jag kan inte utläsa vem som gillar, som i Facebook, då ingen behöver registrera sig på min blogg, om man inte vill kommentera med sitt namn förstås.
 
Vill du kommentera anonymt kan du givetvis göra det men om du vill att jag ska veta vem du är kan du bara skriva ditt namn i kommentaren. Det är alltid roligt för mig att veta vem som ligger bakom en framför allt trevlig kommentar och som de flesta lämnar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag är så glad för din blogg, den får mig att längta till HY och samtidigt lära mig mer om kulturen, maten, språket, traditioner, platser, personer.... ja listan kan göras lång. Keep up the good work :-)
/Jenny

Svar: Tack så mycket Jenny för de fina orden och det gör mig så gott att veta <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Jag läser och uppskattar din blogg! Ännu mer hemma i Sverige. Använder den som uppslagsverk här!😊
Tack för att du bloggar😘
Kram Suss💕

Svar: Tack så mycket Suss för det och det värmer mitt bloggarhjärta! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Hej nu har jag dig även i telefonen, lättare att både gilla o kommentera
Gillar din blogg
Kram Iren

Svar: Hej Iren och tack så mycket för det samt kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Läser ofta och längtar.. kommer ner för första gången i mitten av januari... kanske eller troligen blir det fler gånger. Tack för du delar med dig. Ulla-Karin

Svar: Tack så mycket Ulla-Karin för att du både läser och uppskattar min blogg samt välkommen till HY 😁😍 Jag är övertygad om att du kommer att gilla och trivas i vår lilla by😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Brukar använda " hjärtat" då jag inte hinner svara eller inte har något att

Svar: Tack så mycket anonym det glädjer mig 😁😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Anonym:

Jag är i Huay Yang för första gången. Har fått många tips i din blogg. Som en bra resehandbok ❤️

Svar: Tack så mycket anonym och hoppas du trivs i vårt härliga Huay Yang och roligt att du fått glädje av min blogg 😊😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Anonym:

Har något att säga
Men ska försöka bättra mig. Kram och ursäkta det tvådelade meddelandet
Ibland tänker datorn för fort
God fortsättning på julen. Gertrude

Svar: Du är alltid ursäktad Gertrude och jag uppskattar alla dina fina och trevliga kommentarer genom åren😍 God fortsättning önskar jag dig också. Kram 😍😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Anonym:

Bra Annika! En liten kommentar är alltid uppskattat, du gör ett jättejobb med att informera om Huay Yang och intervjua personer som är involverade i aktiviteter och nya affärer och restauranger. Hoppas på ett inlägg nån gång om motionsaktiviteterna på Ranchen som lockar upp till sextio motionärer under högsäsong. Inte bara yoga som vi sysslar med...
/Eva O

Svar: Tack så mycket Eva och det vet ju du som också bloggar😍 Vi får se om jag hinner med ett mer ingående inlägg om träningsaktiviterna på Ranchen mellan mina egna aktiviteter. Jag har via min blogg nämnt det vid ett par tillfällen tidigare om just det....
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Anonym:

Jag läser och uppskattar din blogg! Ännu mer hemma i Sverige. Använder den som uppslagsverk här!😊
Tack för att du bloggar😘
Kram Suss💕

Svar: Tack så mycket Suss för det och det värmer gott i mitt bloggarhjärta😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Anonym:

Annika jag tycker att din blogg är helt fantastisk! Så många bra tips och man får vara med i nutid i Huay Yang utan att själv vara där 😀 Hoppas att vi möts igen när vi kommer ner i januari Hälsningar Anette

Svar: Tack så mycket Anette för de fina orden och det känns så bra att få veta det😍Välkomna till HY i januari och jag hoppas också på att vi hinner ses när du/ni är här😁😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Anonym:

Jag älskar att läsa din blogg. Man får se vad som händer i byn och när man inte är där får man uppdatering och vackra bilder från dig. Jättebra att du även skriver och engagerar dig i katterna och hundarna ❤ Du gör ett fint jobb med bloggen och jag skickar alla jag känner att läsa den när de undrar vad det är för liten by som lockar mig till Thailand varje år.
Hoppas vi ses igen nästa år!
Kram Josefine Thomsson

Svar: Tack så mycket Josefine för din fina uppskattning och den gör mig mycket glad 😍 Jag hoppas också att vi ses igen nästa år och hjärtligt välkommen tillbaka till HY igen 😍 Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Anita%2525252525252525252525252520Andersson:

Annika jag förstår dig, vet inte om mina kommmentarer kommer fram till dig. Jag läser din blogg varje dag. Jag försöker även kommentera - dock inte varje dag. Jag gillar på båda ställena kanske det inte är rätt. Jag kanske skall gilla enbart i slutet på din blogg? När jag kommer ner får jag väl gå en liten kurs så jag gör rätt för jag uppskattar verkligen din blogg och jag vill att du skALL KÄNNA ATT DU ÄR UPPSKATTAD. KRAMAR


Svar: Tack så mycket Anita för din kommentar och de kommentarer som kommer fram får du alltid svar på 😊 Det är helt okej att gilla både på bloggen och i FB så du behöver ingen kurs avseende det😊 Jag är glad över och känner mig uppskattad av dig😍 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Anonym:

Vi åker till Huay Yang en gång om året så därför är det så intressant att läsa om livet där när vi inte är i HY. Fortsätt med din trevliga blogg och livet, människorna, hundarna där.
Kram Bodil

Svar: Tack så mycket Bodil för din kommentar och det glädjer mitt blogghjärta att du gillar mina inlägg😍 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

14 Kent:

Tack Annika för en fantastisk blogg. Har lärt mig så mycket av ditt bloggande, allt från att hitta tandläkare till att ta thaikörkort. Kollar din blogg varje dag men hoppar över strandlångisar och cykelträning för det blir lite tjatigt.
Ha en bra dag / Kent

Svar: Tack så mycket Kent för att du läser och uppskattar det just du gillar i min blogg 😁 Ha en fin dag du också 😁😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

15 Berit%2525252525252525252520S%25252525252525252525F6derberg:

Önskar er en god fortsättning på julen, och hoppas ni får en trevlig nyårsafton och ett Gott Nytt År. Ser fram mot dina fina bilder och upptäcksfärder både på cykel och på dina promenader Ha det gott

Svar: Tack så mycket Berit för det och det glädjer mig att du uppskattar min blogg 😁😊God fortsättning på julen samt ett Gott Nytt År önskar jag dig också samt må så gott 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

16 Bibi :

Hej! Jag tycker det är otroligt kul och intressant att läsa din blogg, läser den alltid på FB. Vi ska, om några veckor komma till HY för andra gången.
Vi kanske möts på nån strandpromenad!

God fortsättning på julen och ditt bloggande😀🌴☀️
Med vänlig hälsning, Bibi

Svar: Tack så mycket Bibi och roligt att du läser och uppskattar min blogg samt välkomna till Huay Yang 😁 God fortsättning på julen önskar jag dig också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

17 Anonym:

Stort tack för din blogg, Annika. Du förmedlar känslan av byn på ett härligt sätt, och det är värt mycket att få veta när det händer något! Snart ansluter vi till yogan i Orchid 3. Vi kommer 7/1!😊

Svar: Tack så mycket anonym för din kommentar och den gör mig mycket glad 😁 Välkomna till Huay Yang 😊😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

18 Annika:

Som de andra skriver så uppskattar även jag din blogg! Så kul att på avstånd kunna följa med på vad som händer i byn - och få längta lite 🌴 Kan bli bättre på att kommentera, men det händer ibland i alla fall 🤗

Svar: Tack så mycket Annika för det samt att jag kan förmedla en längtan hit till Huay Yang. Det känns bra för mig😊 Du behöver inte känna att du måste kommentera mina inlägg och gillar du ett inlägg räcker det gott att du klickar på hjärtat 😍😙
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

19 Elisabet Lundqvist :

Det var tråkigt att höra att du känner så.
Hoppas att du kämpar vidare, älskar att läsa om alla djur.
Ha det bra / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet för din kommentar och så klart jag kämpar vidare och vilken härlig respons jag fått på inlägget! Tyvärr måste vi bloggare ibland påminna om att vi lägger ner en massa energi på våra inlägg som en del tar för givet att vi ska göra med få bifall som respons även om det är frivilligt arbete. Roligt att du uppskattar min blogg och berättar det för det värmer gott 😍 Ha det så bra du också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

20 Ann-Christine Kicki Gustafsson:

Du är bara bäst på att berätta om vårt PARADIS ❤❤❤ Ha det BÄST 🌲❤🌲

Svar: Tack så mycket Kicki för det och må så gott du också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

21 Lars VB36:

Hej! Får väl erkänna då att jag tillhör den skara som regelbundet läser, uppskattar och har nytta av din blogg, men inte "har tänkt på" att man kan gilla-markera. Där får det bli bättring. Mycket bra praktisk information som man kan söka bland! Uppskattar också att se hur vädret är, nästan "i realtid", vilket alltid är bättre än vad diverse väderlekstjänster rapporterar.

Svar: Tack så mycket Lars för din fina respons och att du både läser och uppskattar min blogg😍 Det gör mig mycket glad 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

22 Anonym:

Jag läser din blogg varje dag och kommenterar inbland, jag förstår att det är kul att få kommentarer, är likadan när jag lägger ut på Facebook, vilket jag inte gör så ofta och när jag väl gör det är det trevligt att få feedback. Fortsätt skriva du inspirerar mig att jag får läsa om mitt favvoland, som jag skrivit nån gång tidigare till dig. Vill så gärna åka snart till Thailand igen. Stor kram från även din Facebook vän Madeleine 😁😁

Svar: Tack så mycket Madeleine för din kommentar och du behöver inte känna att du måste kommentera mina inlägg utan klickar du på gillahjärtat om du tycker om inlägget räcker det gott 😍 Jag är glad över att du läser och uppskattar min blogg samt Facebook och hoppas du får möjlighet att snart besöka ditt favvoland 😍 Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

23 Anette Hellichius:

BRA OCH ÄRLIGT INLÄGG Annika. Jag läser din blogg varje dag, kommenterar på helgerna och trycker på gilla knappen varje dag. Jag gillar din blogg pga av vackra bilder, men ffa din träning. För mej är också träning MYCKET viktigt i mitt livet. När det gäller ideellt arbete har jag alltid pysslat med det och de senaste åren stöttat, funnits här för människor som är stressade, vill ha förändring i livet genom yoga, andning, meditation och mindfulness. Det vi får av livet är inte det vi önskar utan den vi är....när vi hjälper någon annan hjälper vi oss själva....Är några av mina ledord.
Du och Rulle är förebilder för mej, förlåt men när jag är i er ålder vill jag också vara så aktiv som ni är...Från boken Finn din livsuppgift med Robin Sharma " många människor dör när de är 20 år, men begravs när de är 80" Annika och Rulle keep up the good work!!

Svar: Tack så mycket Anette för de fina orden och kom ihåg att du gav mig ett mycket värdefullt tips beträffande rätt andning i både träning samt i övrigt. Den tekniken har hjälpt mig mycket samt även din peppning i samband med mina träningsinlägg på bloggen eller i övrigt. Underbart att du tycker att Rulle och jag är dina förebilder och det bugar jag djupt för.

Jag tycker att vi alla ska bli bättre på att ge varandra uppskattning i både stort och smått. Då skulle världen kännas bättre än att många får näring genom missunnsamhet och avundsjuka. Att ta vara på det goda i livet kan alla göra och sprida glädje är ett bättre val. Du verkar vara en sådan person så fortsätt sprida positiva vibbar omkring dig. Stor varm kram till dig från mig och återigen tack för din respons😍❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

24 Anonym:

Det har du så rätt i! God jul, Sarah

Svar: Tack så mycket Sarah och detsamma 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

25 Yvonne Sundberg:

God Fortsättning på julen❣️
Ja nu har du verkligen fått respons! Så roligt och hoppas det håller i sig! Jag tycker också det är så kul när jag får kommentarer på Facebook, så jag förstår precis. Ändå är det inte alltid jag kommenterar din blogg... 🙄 Men trycker på gillahjärtat i bloggen gör jag och även på gilla på Facebook. Gäller att ha både hängslen och svångrem vet du! 😉
Vi kommer ner 15/1-18 och stannar två månader. Då hoppas jag få träffa dig någon dag. Kram! 😘

Svar: Tack så mycket Yvonne och visst är det underbart att få uppskattning och det räcker gott med gillahjärtat 😍Välkomna till HY och härligt med en lång vistelse 😍 Hoppas vi hinner ses då samt kram tillbaks till dig från mig❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

26 Anonym:

Alltid kul att se vad som händer i HY tror att jag gillat alla gånger jag läser dina fina kort o inlägg man LÄNGTAR så pass tillbaka när man ser allt på bloggen. Ha det då bra i paradiset kramar från Ingela

Svar: Tack så mycket Ingela för det och det uppskattar jag att veta😍Kram och ha det så gott du också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

27 Anna:

Använder alltid hjärtat för att gilla. Ibland både på datorn och mobilen... haha!

Kram på dig och god jul!

/Anna

Svar: Tack så mycket Anna det är jag tacksam för och God fortsättning samt kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

28 Anonym:

Jag ska bättra mig :). /Maria

Svar: Tack så mycket Maria 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

29 Bitto:

Ska för första gången åka till Thailand och ska ha HY som bas. Tänkte försöka ta mig iväg på lite egna upptåg och är såå glad att jag hittade din blogg. 👌

Svar: Tack så mycket Bitto och vad härligt det låter samt underbart att du uppskattar min blogg 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

30 Marianne:

Hej Annika! Har följt din blogg under några år, och kan ibland tycka att den har blivit lite långrandig, du skriver om dina dagliga återkommande sysslor, där motionen tar mycket plats och om händelser i Huay Yang. Och inget illa med det! Vi fyller ju livet med det vi tycker om att göra och det som ger oss tillfredsställelse och vurmar för, och samtidigt så har du nämnt att du ser på din blogg som en form av dagbok, där du kan se tillbaka på olika händelser under årens lopp och det i sig kan vara givande både för dig och dina läsare, med tanke på all bra information du skrivit om Thailand och Huay Yang. Kan hända att det dåliga gillandet/kommenterandet beror på att vi människor i bland har lite stora "krav" på hur ett intressant bloggämne ska se ut för att man använda kommentarsfältet eller gilla-knappen, så att jag skriver att den kan kännas långrandig ligger nog kanske mer mitt eget sätt att se på vad som känns intressant och inte just nu! Vänligen// Marianne

Svar: Tack så mycket Marianne för din kommentar och eftersom bloggen beskriver vår vardag handlar ju inläggen om det i första hand. Gillar man inte att läsa den finns det många andra forum att välja på. Om man nu skulle gilla något av mina inlägg kan man om man vill klicka på gillahjärtat för att just visa uppskattning. I övrigt står det självklart var och en fritt att göra som man vill😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

31 Lotta:

Hej och tack för din härliga blogg !
Uppskattar verkligen dina inlägg och drömmer mig till Thailand och värmen varenda gång jag hälsar på här hos dig. Har inte tänkt på gillaknappen men nu ska jag bättra mig 😊
God jul & God fortsättning till er båda !
Lotta

Svar: Tack så mycket Lotta för din kommentar och att du både läser och uppskattar min blogg samt att den får dig att drömma dig bort en stund😍 Tack på förhand för att du vill klicka på gillaknappen när du gillar ett inlägg 😍 God fortsättning till dig från mig och Rulle ❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

32 Anonym:

Både min man och jag läser bloggen och tycker det är fantastiskt att följa. Alltid bra att veta vad som händer i byn även när man inte är där, samt alla övriga bra tips som du kommer med och även era resor. Kram Peter o Maria Juhlin

Svar: Tack så mycket Maria och Peter för det och det glädjer mig att ni gillar min blogg samt berättar det 😍😍Kram till er båda❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

33 Interiorbyvanessa.se:

Hej,
Nyligen bytt portal från nouw hit. Hittade nyligen din blogg och även om jag inte läst tidigare så håller jag med dig helt. Vilket ärligt blogginlägg! Gillade det verkligen! Jag har undrat samma sak men inte riktigt vågat säga så mycket men efter att ha läst detta så känner jah faktiskt att det är värt att ta upp! Tack för superbra inlägg! Du har fått ett <3 av mig! Kram

Svar: Wow Vanessa vilken härlig kommentar och respons och kan jag så kan du uppmana latmaskarna att bara klicka på hjärtat för hur svårt kan det vara om man gillar ett inlägg. Lycka till med din blogg och fint att få stöd av mina medbloggare 😍 Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

34 Camilla:

Vi "hittade" Huay Yang tack vare din blogg, då vi sökte ett 'mindre turistigt' ställe och är nu här för tredje året i rad.😎 Läser din blogg varje vecka även när jag är hemma, men har dock aldrig kommenterat. Ska bli bättre på det. Tack för att du skriver!

Svar: Tack så mycket Camilla för din kommentar och det värmer gott i mitt hjärta att du läser och uppskattar min blogg.😍 Vill du inte kommentera räcker det gott med gillahjärtat 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

35 Anonym:

Hej nu har jag din blogg i telefonen så jag kan kommentera o gilla
Gillar din blogg, tack för många bra inlägg
Iren

Svar: Tack så mycket Iren för det och det glädjer mig att du tycker :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

36 Tina Holst Önneby:

Hej vännen 😍
Du vet att jag uppskattar din blogg och jag är så glad och tacksam att jag är din vän ❤
Många kramar ❤

Svar: Hej fina goa Tina och visst vet jag det samt jag är också glad för att få vara din vän <3 Massor med varma kramar <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

37 Anonym:

Din blogg är alltid intressant och upplysande på alla sätt tillsammans med fina bilder. Förstår att du vill ha bekräftelse på all tid du lägger ner. Jag hinner inte läsa så ofta men då har jag ju läsning för en vecka eller två . Tack för att du bloggar och jag ska ta mig tid att kommentera mer. Kram Anki

Svar: Tack så mycket Anki för det och det gör mig mycket glad att du både läser och uppskattar min blogg! Det räcker gott att du klickar på Gillahjärtat om du inte har tid eller känner för att kommentera ett inlägg som du gillar :-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

38 Eva Österholm:

Hej Annika jag läser men kommenterar inte så ofta, tyvärr man kan ju skärpa sig. Nu kommer jag och min kärlek snart och då ses vi vid yogan hos Phiah . Mitten av januari. Längtar. Kram Eva o Tomas

Svar: Tack så mycket Eva och det helt okej men om du gillar inlägget får du gärna klicka på gillahjärtat 😍 Det ska bli roligt att träffa dig igen samt din kärlek förstås. Välkomna till Huay Yang och jag förstår att du längtar 😍 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

39 Christina:

Annika - din blogg är helt underbar! Vi som inte lever i byn mer än några ynka veckor per år uppskattar verkligen din "dagbok"! Då får vi uppdatering av vad som sker och händer. Helt underbart! Och era härliga resor runt om i Thailand - en sjö att ösa av inför våra egna framtida planer! Massor med kramar till både dig och Rulle från mig och Jan!

Svar: Tack så hjärtligt för den fina responsen på min blogg Christina & Jan och det gör mig mycket glad samt härlig energi att fortsätta berätta om vårt underbara liv här. Massor med varma kramar till er båda från Rulle och mig 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

40 Tina:

Jag älskar din blogg och hjärtar dagligen, eller iaf alltid när jag läser!
Superbra jobb du gör! Kram från Tina✨

Svar: Tack så mycket Tina för det och det glädjer mig! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

41 Hanna Karlsson:

Det är responsen från läsare som gör att det är roligt att blogga. När den saknas funderar jag också över vad läsarna egentligen tycker och om jag över huvudet taget ska fortsätta blogga. Precis som du skriver så läggs det ner mycket tid på inläggen så då är det tråkigt när andra inte tar sig tid att iallafall klicka på hjärtat.

Svar: Tack så mycket Hanna och jag håller fullständigt med dig och det borde alla bloggare berätta för sina läsare så kanske de vaknar till😋😊Gott Nytt bloggår önskar jag dig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: