2017-12-31 För dig som undrar varför det är en massa reklam på min blogg!

Jag har informerat om detta tidigare vid flera tillfällen och den infon kan man hitta på kategori "BLOGGEN" men eftersom jag nyss fått en kommentar om varför min blogg har så mycket reklam så tar jag det igen. Jag passar också på att utveckla infon lite.
 
Det är företaget Blogg.se som lägger in reklamen på min bloggsida inte jag. Alla medier som bloggportaler, Facebook, tidningar, Film, TV, Forum av olika slag, Ideella föreningar etc. etc. finansierar sin verksamhet på bland annat inkomster från annonsörer och Blogg.se är därmed inget undantag.
 
Vi som bloggar via Blogg.se betalar inte något avgift till dem utan det är en gratistjänst för att vi ska få möjlighet att blogga. Det gäller även Facebook, det kostar inget att de håller oss med ett konto där.
 
Det gör de givetvis inte för att vara snälla mot oss alla användare så för att verksamheten ska gå ihop måste de ju finansiera den på något sätt och då är deras annonsörer en stor inkomstkälla. I och med alla bloggares inlägg som går ut till alla läsare kommer ju reklamen med och en del läser annonserna, en del ignorerar dem helt,  vissa annonser fastnar medvetet eller undermedvetet och det är det som är meningen med annonserna.
 
På Blogg.se kan jag välja bort majoriteten av annonserna på min blogg men det måste jag betala för. Det har jag gjort i 2 års tid men har nu valt att sluta med det.
 
I media kommer ingen undan annonser, hur mycket vi än försöker att värja oss, så det det bästa är att ignorera annonserna eller inse att det är så här det är. Inget företag gör något gratis för oss som vill ta del av media eller handel osv. och det finns inget företag som driver en affärsverksamhet utan att vilja tjäna pengar på den.
 
Alla företag har kostnader för sin verksamhet och de måste därmed givetvis finansiera kostnaderna på flera olika sätt och då gärna med en vinst förstås så de kan leva på sitt företag. Detta förstår säkert de flesta.
 
Själv har jag ingen ekonomisk vinning på min blogg. En del bloggare vet hur de ska tjäna pengar på sin blogg men det är inte heller gratis och hur det i så fall skulle gå till har jag inte haft intresse än att kolla upp då det inte är huvudsyftet med min blogg, än så länge.
 
Jag tar dock gärna emot tips från den som vet hur man gör för det vore ju lite extra krydda i tillvaron om min blogg skulle inbringa en massa pengar, tjohej vilken lycka :-D
 
Så mina kära bloggläsare, gillar du inte reklamen ignorera den eller klicka bort den bara. I vart fall gagnar den inte mig annat än att jag får blogga gratis och det är ju givetvis värt massor, både för mig och förhoppningsvis för mina bloggläsare. 
 
Här kommer lite skojig reklam förresten, Enjoy!
 
 
 
 
 
 
Gillade du det här inlägget för då givetvis klicka på Gillahjärtat...Tack på förhand! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Installera ett reklamblock tillägg så slipper man se ,, tex. ublock eller adblock plus. Gör att alla websidor flyter på snabbare och smidigare

Svar: Tack för tipset anonym...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Marie K:

Önskar er ett Gott Nytt År och tänker att jag inte alls har reflekterat över reklamen på din sida. Jag är troligen en sån som bara scrollar förbi allt. :) Packar just nu för våra 2 månader i Hua Hin och längtar till värmen.
Hör av er om ni är i Hua Hin så bjuder vi gärna på kaffe.
Marie K

Svar: Tack så mycket Marie och detsamma önskar jag dig :-D Jag tror att de flesta är så vana vid att det finns reklam i media att man inte ens bryr sig utom en del som tydligen tycker det är irriterande och ett störande inslag.... Härligt med 2 månaders vistelse i Hua Hin och jag förstår att ni längtar till värmen :-D Jag önskar er en trevlig resa samt må så gott i Hua Hin samt tack för inbjudan :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: