2017-02-24 Sista strandlångisen för den här veckan för idag är det fredag...

Idag fick jag sällskap på strandlångisen av snälla goa Ulf Ö och det blev ett riktigt lång strandlångis på en dryg mil från klippgränsen i norr och till stenpiren mot Jacks Beach och tillbaka till utgångspunkten.
 
Vi har en massa trevligheter att prata om blandat med seriösa inslag så vi bara knallar och knallar och tiden far iväg. Härligt!
 
Vinden har vridit sig lite mer mot syd ost och det är på god väg med monsunbyte om några veckor.
 
Chan och Thaisi Islands därute ser ut som en stor Blåval om fantasin får flöda...
 
I höjd med nationalparken kom Enöga springande men hon var lite avvaktande mot mig för att kolla om jag fortfarande var arg på henne efter hennes grymma angrepp mot Sockan igår. Det släppte när jag givetvis klappade och kelade med henne som vanligt och hon satt så lydigt och fint när jag gav henne torrfoder och en godispinne.
 
Det finns ingen anledning för mig att vara långsint. Hon är ju en tik som följer sina instinkter och vill hålla sig kvar i sin höga rang. Det är inget jag kan ändra på i hennes hundvärld.
 
Sockan såg vi inte till så han håller sig nog på sin kant ett tag... 
 
Ovädersmoln har tornat upp sig i horisonten och enligt väderprognosen ska det bli en skvätt regn i eftermiddag...
 
Vackra kontraster mellan himmel och hav...
 
Under vår långis försvann ovädersmolnen så det där med regn i eftermiddag slipper vi....
 
Vågbrytaren ömsom väg på andra sidan har blivit helt förstörd på grund av vågtrycket som härjat under de gångna ovädren med mycket blåst och höga vågor....
 
Under sydvästmonsunen finns det tid att försöka laga "piren" om de nu anser det nödvändigt...
 
Fina fiskebåtar på svaj...
 
Hamninloppet för fiskebåtarna...
 
Nu blir det att vila benen under helgen och det behöver de efter en veckas strandlångisar.
 
Tack snälla goa Ulf för en mysig långis som gav mig en massa nyttig benträning och er bloggläsare önskar jag en synnerligen trevlig fredag samt helg!

Kommentarer:

1 Yvonne Sundberg:

Trevlig helg till dig oxå! 😎🌴🍹 Kram!

Svar: Tack så mycket Yvonne! Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Så fina bilder du tar Annika vi längtar dit båda två /Ingela o Susanne

Svar: Tack så mycket för det Ingela o Susanne och jag saknar er här och förstår att ni längtar hem till HY 😍😍 Kram till er båda 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tina Holst Önneby:

Vilken härlig dag du fick idag och trevligt sällskap dessutom 😊
Ses imorgon 😘 kramisar

Svar: Tack så mycket Tina och jag är övertygad om att du också fick en lika härlig dag! 😀 Ska bli kul att ses imorgon 😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: