2017-01-07 Nu har vi släppt in solen på vår altan.....

...åtminstone färgmässigt när det gäller den vackert gula färgen på klädseln i soffan. 
 
När vi specialbeställde vår hörnsoffa i konstrotting i de mått som vi ville ha via Furniture Grand i Hua Hin beställde vi även ett extra överdrag för byte av klädseln i samband med tvätt eller för nöjes skull.
 
Rulle ville ha en kraftig gul färg på överdraget och så blev det.
 
Nu började det gråbeiga överdraget bli lite väl solkigt, efter att ha används sedan i juni 2016, så det var dags att byta. Eftersom det dessutom har regnat i ett par dagar nu och därmed gråväder passar det bra med lite solfärgsglädje på altanen i vart fall. Bra att passa på att göra lite inomhuspyssel när regnet strilar ner mer eller mindre därute.
 
Alla överdragen var märkta med en siffra då vissa av dynorna var ganska likvärdiga så det var tacksamt för mig och smart av dem. Överdragen är otroligt välsydda och passformen perfekt och tyget är kraftigt och tål väta då det är meningen att de kan stå utomhus i alla väder.
 
Nya GULA klädseln... 
 
Nya Gula klädseln som lyser upp tillvaron ännu mer :-D 
 
...och bilden nedan visar det "gamla" gråbeiga överdraget som nu ska åka ner i tvättmaskinen...
 
Det gråbeiga överdraget....
 
Kul att ha två helt vitt skilda färger att byta om med när lusten faller på eller när det är dags för tvätt...
 
Vi är mycket nöjda med Furniture Grand både med servicen och soffan samt klädslen så dem kan jag varmt rekommendera, framför allt om du söker en kvalitetssoffa som du själv bestämmer måttet på.
 
Suijitra Wongpisal (Nok) är Sales Manager och om du vill kontakta dem är det e-post [email protected] mobil 090-569-5591 eller Yao (som vi hade kontakt med) mobil 0847291017 furnituregrand.huahin29@gmail.com  
 
Furniture Grand ligger vid Pet Kasem Road liten en bit norr ut från Hua Hin C på den södegående sidan. Ser du skylten HÄFFELE har du kommit rätt. Affären är pytteliten och de tar främst emot beställningar.
 
 
 
 
 
  

Kommentarer:

1 Anonym:

Så fräscht

Svar: Tack så mycket! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Yvonne Sundberg:

Vilken härlig färgklick! Blev jättesnyggt med de gula överdragen! 👍😊

Svar: Tack så mycket Yvonne för det och det är därmed kul med gul :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Gertrude%2525252525252525252525252525252525252525252525252525252520Weinehall:

Ja men då lyser "solen" i HY, du kan verkligen se det positiva i tillvaron. Jag blir riktigt på gott humör av din blogg. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och härligt att det behövs så lite egentligen för att bli glad och på gott humör! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Marina:

Vilken uppiggande färg 😊 Man blir verkligen glad av att se den

Svar: Tack så mycket Marina för det och jag känner likadant :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Fint :) och så bra att kunna byta :)

Svar: Tack så mycket och visst är det fiffigt :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Ulla Widing:

Oh, så snyggt det blev med gult. Rulle fick bestämma så blev det gult, annars hade det väl blivit rött, som också hade blivit snyggt......

Trevlig fortsättning på helgen!

Svar: Tack så mycket Ulla för det och jag var, tro det eller ej, helt med på att det i vart fall inte skulle bli rött den här gången :-D :-D Jag önskar dig också en trevlig fortsättning på helgen <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Anonym:

Hei dette er en test

Svar: Hej hoppas tester fungerar som du tänkt :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Pia:

Jättefin färg. Jag livar att inte spilla ikväll😜

Svar: Tack Pia och inte darra på handen när du håller i glaset :-D;
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Kalle%2520%2526%2520Tina%2520B%25E4ckman:

Läckert!

Svar: Tack så mycket Kalle!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Tina:

Superfint!

Svar: Tack snälla Tina!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Marianne:

Din Rulle verkar ha god smak :) snyggt som attan! God fortsättning på det nya härliga året! Kram/ Marianne

Svar: Tack så mycket Marianne för det och visst har min Rulle god smak, han är ju gift med mig, ha, ha :-D God fortsättning på det nya året önskar jag dig dig också! Kram >3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Marina:

Vilken uppiggande färg 😊 Man blir verkligen glad av att se den

Svar: Tack så mycket Marina och jag håller med dig, jag blir lika glad varje gång jag kommer ut på vår altan och ser soffan :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Christina:

Roligt med ombyte! Snyggt är det oxå!
Väldigt bra att få dina olika tips på inköpsställen. Har stället mer än utegrupper? Vi skulle behöva en ny säng...

Svar: Ja visst är det roligt Christina och framför allt när de båda ombytena skiljer sig markant från varandra färgmässigt :-D De har fler möbler att välja på så kolla annars finns det många affärer i Hua Hin som har bra sängar, vi har köpt vår sköna på Winner. Den kan ni testa hos oss när ni kommer hem till HY :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

14 Marit:

Så flott, herlig farge! Rulle har god smak :-)

Svar: Tack snälla Marit och visst har Rulle god smak :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

15 Marina:

Vilken uppiggande färg 😊 Man blir verkligen glad av att se den

Svar: Tack så mycket Marina och jag håller med dig till 200 % :-D :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

16 Maggie:

Verkligen jättefin färg, gör ju en stor skillnad. Hoppas få se dig när du kommer till Sthlm i mars.
Kram Maggie

Svar: Tack så mycket Maggie och den lyser verkligen upp, framför allt nu när det regnar därutanför :-D Vi blir bara i Stockholm några dagar innan hela Fina Familjen drar i väg till New York till att börja med...Får se om det finns tid över för en träff :-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

17 Ann-Britt:

Vilken härlig gul färg! Det blev jättebra med den klädseln. Så bra att ha två olika överdrag att byta med! Fiffigt av er att beställa ett ombyte till er fina soffa! Vad bra att de hade märkt upp dom!

Önskar er en jättebra helg!
Kram<3

Svar: Tack så mycket Ann-Britt för det samt din kommentar och jag blir glad bara att se soffan där den står och lyser i sin saffransgula färg :-D Jag önskar dig en mysig söndag och må så gott! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

18 Annette:

Så fint dere har fått det. Gøy å se så koselig dere lager det

Svar: Tack så mycket Anette för det! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

19 Karin Kristoferson:

Jag blev så glad när jag såg era soffor. De har exakt rätt tyg som jag sökt. Vi har en gammal träsoffa i matrummet i vårt nya hus i Kristinehamn och jag vill ha det tyget på sittdynan. Tack för att du letade upp det. (så är det ju bra att vi har samma smak)

Svar: Vad roligt Karin att du då äntligen hittade det tyg du söker via min blogg :-D. Hoppas du får möjlighet att köpa tyget av dem så jag önskar dig lycka till! Jag har numret på tyget så jag skickar det till via e-post så är det lättare att förklara vilket tyg du menar...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

20 Maria :

Oh det ser bättre ut än jag trodde :) ser glatt och färgrikt ut! Pok äe

Svar: Tack hjärtat och det blev riktigt fint tycker vi också 😍 Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: