2017-01-13 Trevlig helg och här i Huay Yang är det solsken från klarblå himmel...

....och solen behövs nu för att torka upp i markerna. 
 
Idag fick jag sällskap av goa fina Ulf Ö på min strandlångis och Idag är havet mycket lugnt och solen skiner från en klarblå himmel. Underbart!
 
På stranden är det mycket naturligt skräp nu med grenar, kokosnötter etc etc. 
 
Vi vände vid flodmynningen efter Pinjeskogen, strax innan själva nationalparken. Ett par gick strax före oss och när de skulle gå över floden gick vattnet mitt i flodfåran upp till midjan på kvinnan. Wow, så djupt!
 
Vattnet var dessutom brunt och det är då svårt att se vad som kunde ligga på botten. Det känns lite scary att bara kliva ner i det okända då mycket naturligt skräp drivit in via havet eller regnvattnets skjuts av naturligt skräp från skogen. Att fastna eller göra sig illa känns som en onödig chansning, tyckte vi i vart fall. 
 
Eftersom jag dessutom har en magväska med min kamera och andra prylar kändes det onödigt att gå där med risk att den blir blöt etc. 
 
Flodmynningen strax innan själva nationalparken...
 
 
 
Det ser ju inte så djupt ut men mitt i flodfåran var det en dryg 1 meter djupt så vi vände här...
 
Vi valde att gå tillbaka på den vackra Pinjeskogsvägen, som ligger parallellt med stranden, och gick sedan ut på stranden igen vid Nishaville, Dolphin Beach och till stenpiren mot Jacks Beach.
 
Oj vad havet gått hårt åt vågbrytaren och betongvägen vid hamninloppet där på andra siden...
 
Vilka krafter havet besitter och stora stycken av betongvägen har rasat ner...
 
Piren vid Jacks Resort syns långt därborta och ett lugnt vackert hav bjuder dagen på...
 
Stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach
 
Visst är det fint!
 
Ett jätteknippe med en Bambuplanta ligger där i strandbrynet...
 
Det var många som passade på att lapa lite sol idag på stranden, det är varmt och skönt och Huay Yang känns extra fridfullt idag.
 
Tack goa fina Ulf för en härlig långis!
 
Jag önskar er alla mina bloggläsare en synnerligen trevlig och lycklig fredag den 13:e samt en mysig helg! 

Kommentarer:

1 Tina:

Awww det ser helt underbart ut 😍 Trevlig helg! Kram från Tina

Svar: Tack så mycket Tina och det är det också samt tack det samma och stor varm kram till dig från mig! <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Yvonne Sundberg:

Vad härligt att allt börjar återgå till det normala! 🤗🌴😎

Svar: Tack så mycket Yvonne och visst är det härligt! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Gunilla :

Trevlig helg. Vad skönt att vädret har stabiliserat. Hoppas det håller sig så här nu. 😊

Svar: Tack så mycket Gunilla och det hoppas vi också :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Gun s8:

Så fina bilder. Hoppas att solen fortsätter att skina så det torkar upp. Önskar er oxå en trevlig helg! 🤗

Svar: Tack så mycket för det Gun och vi hoppas också att solen får hjälpa till att torka upp där det fortfarande är onödigt blött :-D Trevlig helg samt kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Annika:

Härlig läsning att vädret har stabiliserat sig 😀 Trevlig helg!

Svar: Tack så mycket Annika för din kommentar och trevlig helg till dig också! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Ann-Britt:

Vad bra att det är bättre väder nu! Det måste vara roligt att ha en kamrat med sig som sällskap på din vackra och dagliga promenad!

Här har snön som kom förra helgen töat bort! Det ha varit så slaskigt på mina promenader. Men idag var det torrt och fint att gå!
Fast jag skulle helst vilja att det fanns snö nu när det är vinter. Fina dagar med några grader kallt och soligt ute är som balsam för själen.

Nu är det bara 18 dagar kvar tills jag reser bort!
Längtar så att träffa vänner som bor där och att få visa massor med underbara platser för min dotter med man som följer med mig på resan!

Önskar dig en skön helg!
Kram<3




Svar: Tack så mycket Ann-Britt för din kommentar och vad härligt att du snart ska ut på en spännande resa! Det gör alltid gott att komma ifrån sin vardagliga miljö och se och uppleva något annat. Förstår att du längtar :-D Om vi inte hörs via min blogg innan du reser önskar jag dig en mysig och trevlig resa samt till att börja med en skön helg! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Longevity - en blogg om hälsa:

Skönt att det börjat torka upp i varje fall

Svar: Tack det tycker vi också Madelein :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Anette:

Vad skönt att vädret vänt. Hoppas att ni nu får sol och lagom behaglig värme.

Svar: Tack så mycket Anette och det är mycket skönt och värmen här är alltid behaglig och lagom oavsett temperatur :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: