2017-07-04 Tisdagens havs- och strandbilder från Dolphin Beach, Jacks Beach och Hat Wanakon...

Dagens strandlångis utgick från Wat Samut där fina goa Damm, Snövit, Morgan och Svarten fick lite torrfoder och tuggpinnar innan jag denna gång styrde stegen söderut mot Dolphin Beach och stenpiren mot Jacks Beach.
 
I höjd med Poms restaurang stannade jag till för att vissla på Atlas som jag vet gillar att hänga med mig när jag går söderut. Efter några visslingar stack hans huvud och även Lusias huvud fram över vägkanten mot stranden för att kolla vem som visslade så. När Atlas såg att det var jag kom han i full galopp för att att hälsa och han blir alltid så uppspelt och glad att se mig. Lusia stannade i farten då hon fick syn på en plastpåse med något gott i som hon ägnade sig åt  istället.
 
Atlas fick förstås torrfoder och tuggpinne han också och sedan gav vi oss iväg till stenpiren mot Jacks Beach. På vägen dit träffade jag på en av mina trogna bloggläsare Malin och hennes båda söner och jag fick ett långt trevligt samtal med henne. Det är alltid skoj för mig att träffa på trevliga positiva människor att växla några ord med och ännu roligare om jag inte träffat dem tidigare. 
 
Atlas hade försvunnit vid det här laget då han inte tyckte det var lika kul som jag att stå där och prata. När han på håll såg att jag slutat prata med Malin och fortsatt att gå söderut sprang han efter mig.
 
Atlas är en trogen fin hundkompis och vi är de bästa vänner sedan många år tillbaka. När jag träffade honom första gången tog den en vecka innan han själv kom fram så jag fick klappa om honom. Efter den dagen litar han på mig till fullo och det är en underbar känsla.
 
Fiskebåtshamnen mellan Dolphin Beach och Jacks Beach...
 
Fiskebåtsutloppet...
 
 
Jacks Beach och Jackspiren....
 
 
Atlas passar på att svalka sig i hamnvattnet...
 
Fina goa Atlas...
 
Vacker vy mot Burmabergen...
 
När Atlas och jag var nöjda med vad vi sett vände vi norrut igen...
 
Dolphin Beach...
 
Vy söderut och Atlas hade nu lommat hem till sig vid Poms restaurang
 
Jag fortsatte norrut och idag friskar det på lite...
 
 
Vy norrut...
 
Havsvatten sköljer över reven nedanför Wanakon Nationalpark
 
 
Reven för dagen...
 
Nu har jag fått sällskap av goa fina Sockan istället...
 
 
Jag vände här och gick hemåt igen...
 
Så vackra kontraster mellan himmel, moln och hav och därborta i horisonten regnar det...
 
Åskan mullrar på håll....
 
En nätfidksre samlar ihop sitt nät och himlen är verkligen mörkt blå och bådar för ett regnväder...
 
Det kom dock inget regn fast det såg lite hotfullt ut och det skulle behövas lite regn för naturens skull...
 
Tack för en mysig strandlångis både två och fyrbenta som jag träffade på under långisen!
 
Till er bloggläsare önskar jag en härlig tisdag och sköt om er väl och njut av livet så mycket ni kan och förmår! 

Kommentarer:

1 Birgitta S:

Hej!
Vilken mysig promenad med hundarna och möjlighet att prata med en bloggläsare.
Har själv semester sen igår men tyvärr kyligt har +12 nu ute i skärgården på kvällen men man hinner fixa o dona inomhus med olika saker inte helt fel det heller fast en ljummen kväll på verandan skulle inte sitta fel.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och det är verkligen mysigt :-D Hoppas ni svår sommarvärme snart ni också men bra att du är positiv och sysselsätter dig med annat när en ljummen kväll på verandan inte känns så ett skönt alternativ. :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

TACK för vackra bilder och mysiga hundar. Ha det fint.

Svar: Tack så mycket själv Anette för din kommentar och ha det gott!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Maria:

Fina Atlas <3 Jättefina bilder med, blir häftigt ljus när inte solen gassar på. POK ÄE

Svar: Tack så mycket hjärtat och snart får du träffa honom och de andra vovvarna samt uppleva samma sak på stranden i eftermiddagsljus :-d PoK äe
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: