2017-07-06 En skön strandlångis som idag blev på eftermiddagen för omväxlings skull...

I förmiddags hade jag annat för mig så jag valde att ta strandlångisen på sena eftermiddagen istället. Stranden är märkbart smalare vid den här tiden på dagen och kvällen jämförelsevis med morgonen och förmiddagen under sydvästmonsunen. När nordostmonsunen kommer i mitten på oktober blir det tvärtom.
 
Om man gillare lite svalare temperatur och skugga i samband med strandpromenaden är det en fördel att gå på sena eftermiddagen.
 
Ovädersmoln, blandat med vita moln och sol ger en fantastiskt vacker kontrastfull himmel. Det blev med andra ord en njutningsfull strandlångis och att bara gå där och förundras över allt vackert är en ynnest att få uppleva. Detta vackra har vi i vår närhet och jag är oerhört tacksam att få ha det så här bra och fint i livet.
 
Vy norröver mot Ao Manao och den goa lilla unghunden Brownie som håller till vid Universitetscampen nedanför Sukta Resort hängde med en stund tills reviret tog slut...
 
Vackra konturer från sandvallarna som havsvattnet skapat...
 
Vy söderut
 
Chan- och Thaisi Islands därute och molnen fäller lokala skurar...
 
 
 
 
 
Reven utanför nationalparken är täckta med havsvatten vid den här tiden på dygnet till skillnad mot morgonen och förmiddagen då de är blottade...
 
 
 
 
 
Klippgränsen ligger därborta och vattnet går ända in till klippan nu...
 
 
 
 
 
En fin liten fiskebåt som ska lägga nät eller så....
 
Häftiga moln...
 
 
På väg hem igen...
 
Tack för en härlig strandlångis samt tack till alla vovvar som i omgångar följde med mig idag och till Berta som vaktar min cykel <3
 
Till er bloggläsare önskar jag en mysig torsdag! 

Kommentarer:

1 Anette:

Tack för härliga bilder från HY. Vi har haft underbart väder på Österlen idag. Startade dagen med 1,5 timmes Yinyoga i trädgården. Det är semester! Ha det fint.

Svar: Tack så mycket själv Anette och ni verkar också ha haft en mysig dag med allt som hör därtill :-D Må så gott!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Tack för bilderna! Idag har jag visat dom till en person för att uppmuntra hen att åka till Huay Yang istället för de vanliga turistorterna i Thailand! Hen blev mycket intresserad!

Svar: Tack själv Tiina och om man gillar lugn och relaxing passar den här underbara byn bättre än de typiska turistorterna. Du kan hänvisa vederbörande till min blogg så förstår han/hon bättre:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: