2017-07-10 Gåva från oss till Tui och Numwhan samt Wut för hundarnas skull i Huay Yang...

Idag är det kastrering av hundar och katter på Wat Samut via Huay Yang Dog & Cat Rescue på förmiddagen.
Då både Tui och paret Numwhan och Wun skulle vara med där, som de alltid är, passade jag på cykla till Pop Shop för att inhandla 4 stycken säckar á 10 kg med torrfoder för att skänka till dem.
 
Tui hämtade säckarna med sin bil efter kastreringsprojektet då jag inte kunde ta säckarna på min cykel.
 
Tui och Numwhan samt Wun arbetar ideellt med att bl.a dela ut mat, ris och/eller torrfoder, till Huay Yangs herrelösa hundar, varje dag, och maten betalar de ur egen ficka. 
 
Det blir mycket pengar till slut men de gör det av kärlek till hundarna helt enkelt eftersom de vill att de ska må bra och vara mätta och det är beundransvärt och oerhört generöst!
 
Vare sig Tui eller paret Numwhan och Wun har ett överskott av pengar men de har stora varma hjärtan och lägger ner hela sin själ i det här ideella arbetet. Mätta hundar är snälla hundar och det gagnar ju både två och fyrbenta i Huay Yang. 
 
Det minsta vi andra kan göra, som vill ha mätta, friska och trevliga hundar omkring oss i byn, är att skänka hundmat till Tui och Numwhan samt Wut. Det hjälper dem att hjälpa och det tycker jag är en behjärtansvärt gåva som jag vet att de uppskattar.
 
4 säckar á 10 kg hundmat i form av torrfoder som Rulle och jag skänkt till Tui och Numwhan samt Wun...
 
En säck á10 kg torrfoder kostar 270 baht och dessa säckar finns i lager hos Pop Shop. Kan man inte själv leverera dem eller ordna på annat sätt kan Pop Shop hjälpa till med det.
 
Rulle och jag kommer fortsätta skänka hundmat med jämna mellanrum och är vi många som gör det hjälper vi till med att se till att vi har mätta och glada hundar i byn för det tror jag att de flesta som har hjärtat på rätta stället vill. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Mycket generöst av Er och jag hoppas fler följer efter. Vi brukar lämna våra slantar som blir över vid hemfärd i en burk på Popshop där man betalar böcker. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och alla bidrag stora eller små gagnar verksamheten på något sätt! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Hej Annica vi får hoppas flera följer detta klart alla måste vilja ha mätta och glada hundar i byn. Fint gjort av er. Kommer i november till Susanne så då ses vi igen kram/ Ingela

Svar: Hej Ingela och tack för din kommentar samt det ska bli roligt att träffa er igen! Kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Göran:

Härligt Annika.
Tui, Wut och Numwhan ser till att hundarna mår bra året runt.
De jobbar och sliter 365 dagar om året, helg som vardag, i sol och regn.
Hoppas lite fler hakar på med att hjälpa till på något sätt,
alla bidrag, stora som små är välkomna 😀

Svar: Tack så mycket Göran och jag hoppas också att fler hakar på så våra kämpar får lite lön för mödan och i allt som de gör för våra hundar. <3 <3 <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Mia:

Vårat mål är ju att de flesta hundar o katter i byn ska vara kastrerade o friska och mätta i magen. Det är bara plus för alla människor o djur i Huay Yang.

Svar: Jepp så är det Mia och detta mål kan alla som vill och kan vara med och nå :-D <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: