2017-07-15 Cyklade till Sang Arun för inköp av 2 papayafrukter av Amala...

Amala från Sang Arun säljer frukt från sin egen odling i Tap Saké och när hon har t ex papayafrukter att sälja har vi kommit överens om att hon kan ringa mig. Amala ringde i går sent på eftermiddagen och berättade att nu har hon papayafrukter till mig och vi kom överens om att jag skulle komma och köpa dem idag.
 
Det har regnat till och från hela natten och så även på dagen idag men jag drog på mig min regnjacka och cyklade till Sang Arun och Amala på förmiddagen för lite regn hindrar inte mig i något avseende.
 
Det är knappt 7 km till Amala och det tog 20 minuter så att ta cykeln är för mig att förena nytta med motion.
 
Min trevliga fruktodlare Amala som bor i Sang Arun...
 
Det är alltid roligt att prata med henne fast hon bara kan thai men även om jag inte är så duktig på det kan vi förstå varandra i detta enkla sammanhang och ser lika glad ut varje gång jag kommer så det är ömsesidigt.
 
Vi kom överens om att hon kan höra av sig igen om ca 2 veckor om hon har papaya till försäljning då, vilken härlig service :-D
 
Tack Amala för ett trevligt papayaköp!
 
Jag hade lite andra ärenden att uträtta i Huay Yang också och efter 1,09 timmes ganska lugn cykling på totalt 2 mil hade jag bränt 541 kcal. Det är därmed en fördel på flera sätt, inte minst för miljön, att cykla istället för att ta motorcykeln om man nu är intresserad av att få motion förstås och/eller vara rädd om miljön. 
 
Jag önskar dig min bloggläsare en mysig lördag!

Kommentarer:

1 Anette:

Gott med papaya och trevligt att Amala ringer när frukten är på g. Håller helt med dig om att ta till vara på tillfällen när man kan få vardagsmotion, att cykla istället för mc, trappor istället för hiss osv. BRA!!
Tack Annika för att du har inspirerat oss till att börja cykla längre. Vi har dammat av våra cyklar och hjälmar. Imorse kl 07 cyklade jag och maken 3,3 mil i Brösarps backar, i skogen och ner till havet vid Haväng. Helt underbar tur. Mitt mål är att cykla och njuta, ha cyklingen som ett komplement till löpningen. TACK!
Ha en fin lördag.

Svar: Tack så mycket Anette för din kommentar och respons och härligt att ni anammat cyklingen som ett trevligt och bra alternativ till löpningen eller annan träningsform 😊😍 Ha en fin dag och kväll hela familjen 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: