2017-07-20 Det blev stranden och havet idag också.....

Idag skulle det egentligen bli cykelträning till Ban Krud eller Prachuap Khiri Khan, via Dan Singh Khon, men vi skippade det. Orsaken till beslutet var att det regnade ganska så rejält när vi vaknade och himlen var blygrå och med tanke på eftervården av smutsiga kedjor etc, som Rulle har tagit på sig i uppgift och cyklar vi hellre en annan dag. Skönt att ha valmöjligheter och att ingen annan än vi bestämmer hur vi vill ha det :-D
 
Jag tog min strandlångis istället, för dagen 1 mil, och det är ett välkommet alternativ. Det kom inget regn under min långis, utan det blev istället solblandat och stranden är oftast mer befriad från regn än närmare Burmabergen.
 
Jag började långisen nedanför Wat Samut, efter at ha "utfodrat" Damm och Co och starx efter de sista husen på NishaVille kom Lillflickan och sprang mig till mötes och pep och gnällde. Hon vågar sig inte ända fram men idag åt hon torrfoder ur min hand så hon börjar lita på mig så smått. Såren på hennes huvud ser läkta och fina ut så det känns bra.
 
Lillflickan som har en lite ledsen blick i hennes vackra ögon...
 
Jag träffade på det trevliga paret Jim och Ginnie idag igen och fick återigen ett givande samtal innan jag gick vidare. Medan jag pratade med dem kom Lilleman och Brownie fram och hälsade på mig och fick några nävar med torrfoder och även Lillflickan igen som är välkommen i deras sällskap och hon sällade sig till dem.
 
De följde med en bit till reviret tog slut och hade roligt tillsammans med fiskjakt etc.
 
 
Lillflickan har just badat i havet
 
Lilleman, Brownie och Lillflickan...
 
Framme vid Wanakon Nationalpark fick jag sällskap av Sockan och Bryan istället...
 
 
Min trädstam för dagen....
 
Mörka moln breder ut sig på himlen men inget regn på mig än så länge... 
 
Vy från en snäckas synvinkel....
 
Min grotta från insidan sett och Sockan går och kollar efter krabbor etc. Bryan stannade kvar en bit från nationalparken för han var nog lite trött idag....
 
 
Klippgränsen och Ao Manaobergen norröver...
 
 
 
 
Min trädstam från en annan vinkel...
 
På vägen hem tog jag en lov in i själva nationalparken för att kolla nya vägen etc men det inlägget kommer separat...
 
Tack mina fyrbenta vänner för en härlig strandlångis!
 
Till er bloggläsare önskar jag en suveränt trevlig torsdag!
 
 

Kommentarer:

1 Anette:

TACK för bilder. BRA framsteg med Lill flickan. Ja vi har ju valmöjligheter........Ha en fin torsdag.

Svar: Tack så mycket Anette och må så gott 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Härlig promis du fick med bästa sällskapet o vad roligt att lillflickan börjar att lita på dig o få lite omsorg o värme.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Ja tack det fick jag verkligen Birgitta och det är alltid roligt när en vänskap växer fram mellan mig och vovvarna!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: