2017-06-10 Härlig cykelträning till Prachuap Khiri Khan...

I dag var det dags att lämna min cykel till cykelaffären i Prachuap Khiri Khan för att byta mitt gamla växelpaket till Shimano XT och nya växelreglage samt även ny kedja. Härligt!
 
Taggad för att cykla de lite dryga 3 milen till Prachuap Khiri Khan. Eftersom det skulle bli 1,5 mil på motorvägen kändes det bäst för mig att ha min gula väst på så att mina medtrafikanter lättare kunde se mig på vägrenen. 
 
Vid Ban Thon Ket kom Rulle i kapp mig med motorcykeln och strax efter Ban Thon Ket lämnade vi motorvägen och tog landsvägen via Klong Wan och Ao Manao samt till Prachuap Khiri Khan.
 
På väg till Klong Wan och Prachuap Khiri Khan...
 
I Klong Wan blev jag lite "sinkad" i min träningstid av ett bröllopståg men det var bara ett trevligt inslag. Totalt tog det 1,19 timme och den här sträckan ligger på lite drygt 3 mil. Min snitthastighet blev 22,5 km/timme och maxhastighet 33,5 km/timme, det kändes riktigt bra.
 
Nu måste jag ju tillstå att jag hade medvind på motorvägen som hjälpte till men ändå.... Nu har jag verkligen fått blodad tand för den här cykelträningen och det är så roligt att ha detta som ett suveränt komplement till mina strandlångisar. När jag har mina nya växlar kommer jag att förlänga mina cykelträningspass eftersom jag har mycket kvar att ge och det känns hur bra som helst i benen och kondisen är på topp. 
 
När de tagit hand om min cykel på cykelaffären åkte jag hem med Rulle på motorcykeln. Vi stannade till på HomePro/Bike Club för Rulle ville ha en likadan cykelsadel på sin träningscykel som vi köpte till min cykel i onsdags.
 
På måndag är min cykel klar och då åker vi motorcykel dit för att hämta den och jag får cykla hem den igen och det ska då bli kul att testa de nya växlarna.
 
Jag önskar er mina bloggläsare en fantastiskt härlig lördag och var rädd om det goda i livet!
 
 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Har precis bytt växelpaket på min 10 år gamla cykel.
Cyklar i princip varje dag så det var dags för lite nytt.
Det är härligt att cykla.
Trevlig helg önskas dig och Rulle.
Kram Titti

Svar: Tack Titti för din kommentar och visst är det roligt att cykla när man har en bra cykel som man trivs med 😀Trevlig helg önskar jag er båda också samt kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

Bra jobb Annika. Kul att följa. Finns det även möjlighet att simträna i er pool på området? Trevlig helg.

Svar: Tack så mycket Anette och visst går det att simma men den är bara 15 meter lång så det blir många vändningar eller varv för att det ska betraktas som träning :-D Trevlig helg!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Linda:

Duktig du e mamsen, starkt jobbat! Pokäd

Svar: Tack så mycket hjärtat 😍pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: