2017-06-30 Junis sista sköna strandlångis och trevlig fredag samt helg önskas er alla!

Jaha, nu har vi nått fram till sista dagen i juni och imorgon är det 1 juli. Jisses vad månaderna far iväg i en hast. Den här månaden började jag med min cykelträning och har totalt cyklat 57,7 mil på mina 14 träningsturer och då är mina dagliga cykelturer i byn inte inräknade. Coolt att det blev så många mil!
 
Nu har jag fått rejält blodad tand för den här cykelträningsformen i kombination med min långpromenader som ligger på minst 10 000 steg per långis som är mitt minsta mål. Jag gillar att träna regelbundet och har alltid tränat fysiskt sedan barnsben, i någon form, så det är ett stort behov hos mig att fortsätta med så länge kroppen är frisk och med på noterna förstås. 
 
Idag är det fredag och Ned städar vårt hus på förmiddagen och Rulle hängde roligt nog med mig på strandlångisen idag. Vädret bjöd på lite smådisigt och det var lugnt på havet och otroligt vackert lite beslöjat ljus.
 
Fiskebåtrana har lämnat eller ska lämna sin fångst till folk på stranden som kör den vidare via motorcykel till den/de som ska ha leveransen för dagen...
 
 
 
 
 
Nätfiskare som samlar in fiskyngel i ett spänt nät...
 
 
Vid nationalparken fick vi sällskap av Enöga och Sockan...
 
Havsvattennivån är mycket högre idag än i onsdags så de långsträckta reven var täckta med vatten längst ut...
 
Ska man runda klippgränsen idag är det bara att vada i grunt vatten...
 
 
Sockan spanar ut mot stranden efter någon krabba eller så att jaga...
 
Här vid klippgränsen vände vi och gick hemåt igen och vinden och vågorna har tilltagit något vilket var skönt då vinden svalkade ner oss något...
 
En pytteliten regnbåge visade sig på himlen....
 
...och en vacker snäcka pryder stranden...
 
På vägen hem cyklade vi förbi ett träd med mycket vackra blomstänglar som dock är på väg att blomma ut...
 
Så vackra färger i kombination...
 
Tack min älskade Rulle samt Sockan och Enöga förstås för en skön strandlångis!
 
Till er bloggläsare önskar jag en extra mysig fredag samt helg och var rädd om dig och de dina! 

Kommentarer:

1 Owe%252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520Betander:

Trevlig helg från oss i Filippinerna.

Svar: Tack så mycket Owe! 😊😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Ha en underbar helg! Här har vi fått lite värme -äntligen. Så vi ska njuta. Kram Gertrude🌞

Svar: Tack så mycket Gertrude och vad skönt med lite värme i Sverige då det var på tiden 😎 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

Tack för vackra bilder. Här regnar det och ska göra hela helgen, ok vid löpturerna men min yoga får jag göra inomhus. Måndag börjar min semester så då blir det ännu mer löpning och yoga. Det är semester för oss! Önskar er en fin fredag och helg.

Svar: Tack så mycket Anette för din kommentar och trist när vädret ställer till det men tur att det finns alternativ 😁 Ha en skön semestrar vad ni än hittar på samt en trevlig helg 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Elisabet Lundqvist :

Hej Annika!
Är det alltid på söndagar det är kastrering av hundar och katter i huay yang? Skulle gärna vara med och hjälpa till och även lämna en donation när min man och jag har vägarna förbi på våran nästa Thailandresa. Ha det bra /Elisabet

Svar: Hej Elisabet, Nästa kastreringsprojekt via Huay Yang Dog & Cat Rescue är nästa söndag den 9 juli på Wat Samut, dvs strax ovanför templet vid Huay Yang Beach. Vilken söndag härnäst vet vi efter hand. Ha det så bra ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Tina:

Du är verkligen super cool! Jag och min familj kommer att få uppleva Huay yang under juli månad för tredje gången OCH jag är så glad för dina upplägg! Känns som jag känner dig ifall vi ses 😻

Svar: Tack så mycket Tina för det och vad roligt att ni kommer till HY för tredje gången och att ni därmed verkar trivas här😀Välkomna och hoppas du hojtar till om vi ses på byn. Trevlig resa!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Maria :

Ser härligt ut trots mörka moln :) Vad fin Sockan är. Vad många mil du kört! Bra jobbat! Pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och det ska bli när du kommer och cykla med dig här <3 Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: