2017-03-15 Trädgårdjobb hela dagen lång och fina rööööda skottkärran fick vara med...

Idag fick jag stor användning av min nya rööööda fina skottkärra som var ett bra och praktiskt inköp :-D
 
Lite häckklippning, omdirigering av plantor mm mm. Idag är det mycket varmt så det blev riktigt svettigt i min trädgårdsmundering...
 
Min outfit vid dagslångt trädgårdsarbete. Rulles gamla långärmade tröja och stora rymliga herrjeans från Dressman. Inte så snyggt men bra sol och insektsskydd :-D
 
Våra döttrar Linda och Maria har sagt att "mamma, de där stora vida jeansen vill vi inte se dig bära utanför området". Ha, ha vad tycker du?
 
Vår vackra rosablommiga bougainvillea som blommar för fullt nu...
 
Jag önskar dig en mysig onsdag, Lill-Lördagskväll!
 

Kommentarer:

1 Berit%252520S%2525F6derberg:

Hej Annika ,jag tycker du är jättefin, gäller nog att vara rätt klädd när man hålls i trädgården man vet aldrig vad som kan dyka upp, Undrar en sak brukar inte den personal som finns inom området fixa sådant eller är det för att du själv tycker det är roligt att påta? När vi bodde på Lotus 2 så lade jag märke till att personalen påta hela tiden med nåt, dom plockade upp vartenda blad som råkade ramla m.m. Hos er är det snart torsdagsmorgon, ha det så gott i ditt påtande i morgon .:)

Svar: Hej Berit och tack för att du gillar min klädsel :-D From mars 2017 har vi individuella avtal för våra respektive hus och trädgårdar och jag kommer att sköta vår trädgård själv. Tidigare gjorde vår personal det. De sköter däremot gräsklippningen på hela området samt bevattning. Vi bor ju här och jag gillar att påta i trädgården etc. så det är roligt att jag nu kan göra det fullt ut,
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Tycker du ser "ärtig"ut och dessutom klär du dig förståndiga. Min dotter vill absolut inte att jag använder ordet ärtig
Hon påstår att då hörs det hur gammal jag är. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och vilket härligt uttryck och rolig reaktion från din dotter. Mina döttrar gillar inte ordet se präktig ut eller hel och ren för det är töntiga uttryckt, ha, ha. Stor varm kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Owe%252525252525252525252525252525252520Betander:

Outfiten helt okej för ändamålet. Det finns så mycket småkryp som det är bra att skydda sig emot.

Svar: Tack så mycket Owe och det är precis så jag tänker :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anna:

Haha, jag känner mig missrepresenterad... det är ordet "raffig" jag inte gillar. ;)
Med det sagt, kläderna ser rejäla och praktiska ut. Ändamålsenliga!
/Anna

Svar: Tack Anna och raffig låter inte heller bra i mina öron, "Tantraffa" är ännu värre och jag ser bilden vad man menar framför mig ha, ha. Rejält och praktiskt låter bra i sammahanget :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Ann-Britt:

Vilken underbar trädgård ni har! Så vackra blommor och träd det ser ut så lummigt och fint!
Har alltid tyckt att det är så rogivande att pyssla i trädgården. Man har så mycket tillbaka när det är dags att växten börjar att spira, växa eller gro!

Så fina röda kläder du har! Bra att i förebyggande syfte skydda sig mot insekter mm.

Kram<3

Svar: Tack så mycket Ann-Britt för din kommentar och jag håller med dig, att pyssla i trädgården är mycket rogivande på alla sätt och vis :-D Bra med skyddande kläder och det tar även bort solvärmen och det har jag lärt mig av thailändarna även om det är svettigt. Det är det även i t ex bikini men det är inte bra att ha som arbetskläder :-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Christer:

Så lummigt och fint ni har det, härligt med så mycket grönska!

Svar: Tack så mycket Christer och det är verkligen njutfullt att betrakta från altanen t ex.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: