2017-03-16 Hat Wanakon och låg havsvattennivå och bred strand...

Jisses vilken bred platt fin strand jag fick trampa på idag med bara fötter och havsvattennivån är så låg som den brukar vara så här års. Den kommer bli ännu lägre framöver och idag låg reven utanför Wanakon Nationalpark väl blottade och det var ett tag sedan nu. Sommaren är verkligen här, härligt!
 
Häng med på en strandlångis via mina bilder och videofilmer om du har lust... 
 
Bred platt strand, precis som det ska vara så här års...
 
 
Vy norrut...
 
De vassa reven utanför nationalparken börjar komma i dagen...
 
 
 
Kristallklart varmt skönt vatten...
 
Klippgränsen och se nu vilken bred strand...
 
...och jag kan runda den första hörnan och återigen se min grunda grotta...
 
Min grunda grott, hej på dig och vad kul att ses igen :-D
 
 
En stor vacker snäcka...
 
Havsvy från en snäckas värld...
 
Naturligt mönster...
 
...och här ligger ett vackert snäckfat med sandkorn...
 
Som ni bloggläsare säkert förstår är det lätt att gilla det här och att få ströva fritt i den här vackra omgivningen utan tids- eller andra krav. Livet är lätt att leva om man bara kan och vill och har möjligheter förstås...
 
Jag önskar er alla bloggläsare en fantastisk torsdag! 

Kommentarer:

1 Eva Österholm:

Åhh vad hoppas på att återkomma till vackra HY. Måtte mitt 💗 må bra och jag tränar för att det ska så. Tyvärr känner jag mig deprimerad men det har tydligen med händelsen att göra, infarkten. Vanligt sägs det. Mycket annat också som spelar in men det går ju över med tiden. Som vanligt fina bilder från dina långisar som jag njuter av. Ha de 🐸
Eva

Svar: Tack så mycket Eva för din kommentar och jag förstår att du längtar till HY och hoppas det blir så att du kommer hit inom en snar framtid samt att du mår bättre både i kroppen och knoppen :- D <3 Ha det så bra så gott det går!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tina Holst Önneby:

Ljuvligt härligt vi har det 😊
Nu i eftermiddag blev havet mer upprört men fortfarande ljummet vatten. Kommer det en regnskur månntro? 😊 Kram kram

Svar: Mmm visst har vi det mysigt Tina på alla sätt och vis och ingen regnskur kom det heller :-D Kramis! >3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Så fin var inte stranden vid 16-tiden, så nu kanske tidig ?? Morgonpromenad blir det bästa om man vill ha skönt under sulorna 😀

Svar: Jepp så här års är det tvärtom, bred fin strand på förmiddagen och mindre bred strand på sena eftermiddagen/kvällen :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Ann-Britt:

Dina foton är så vackra! Stranden ser så mjuk och fin ut, och vattnet ser underbart ut och väldigt klart.
Härliga vyer att insupa på promenaden!

Önskar dig också en skön Torsdag!
Kran<3

Svar: Tack så mycket Ann-Britt för det och det är precis så härligt som bilderna beskriver. Kram! <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Mirre - Sweetwords:

Så vackert

Svar: Tack så mycket Mirre!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Maria:

Vilket kristallklart vatten och fin strand. Saknar att gå där vid havet <3 pok äe

Svar: Ja mitt hjärta nu skulle du vara här och njuta av det och jag förstår att du saknar det n:-D <3 Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: