2017-03-22 Lugnt vackert hav i Huay Yang och mycket varmt och skönt...

Så extra fint och vackert det är så här års i Huay Yang när havet är lugnt och vattnet är kristallklart samt att det blir varmare och varmare. I skuggan är det nu 35 grader och solen brassar på från klarblå himmel.
 
Idag fick jag sällskap av goa fina Ulf Ö på strandlångisen och det blev en extra lång runda idag på en dryg mil.
 
Lugnt hav med kristallklart vatten och breda stränder...
 
Klippgränsen...
 
 
Chan och Thaisi Islands där borta i soldiset...
 
Vid Dolphin Beach kom fina Atlas springande och ville ha lite kärlek samt gotta förstås och han följde hos fram till stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach och tillbaka igen. Atlas håller till hos Pom´s och eftersom han börjar bli lite småmullig får han mat där. 
 
 
Fiskebåtshamnen...
 
"Min" fina goa Atlas som gjorde oss sällskap en bit...
 
Vacker bred strand och Ulf väntar tåligt tills jag är klar med fotograferingen på allt detta vackra som kommer i min väg...
 
Det är roligt att blogga, dvs. dokumentera mina upplevelser varje dag då det blir som en dagbok och när minnet sviker hur det var just idag om några månader eller år kan jag gå tillbaka och se med egna ögon.
 
Det kan du också göra som läser min blogg, om du vill, då jag bloggat sedan den 22 maj 2007. Snart är det därmed 10 års jubileum för bloggen och det ska vi givetvis fira.
 
Jag önskar er alla en mysig onsdag (Lill-lördag)!

Kommentarer:

1 Tina Holst Önneby:

Otroligt vilken härlig dag vi fick idag igen 🌞🌞🌞
Glad lillelördag och kram till dig 😘

Svar: Tack så mycket Tina och visst är det underbart härligt att vara här och nu! :-D Kramis!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Har du varit till Chan eller Thaisi Island? Hur är dom öarna? Kan man snorkla där? Kan du inte göra en liten reportageresa dit o visa bilder nån gång...?

Svar: Nej Tiina jag har inte varit där och det och vi gynnsamt väder kan man snorkla där men det skulle inte ge mig särskilt mycket att åka dit för den sakens skull för en resa som är förhållandevis dyr. Att bara åka dit för att blogga om det för andras skull kan jag gärna göra om någon bjuder mig på resan :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Glömde ju gratulera dig till 10 års jubileum med bloggen!! Tänk att du orkat hålla på så länge redan! Det är vi glada för!!

Svar: Det är inte 10 års jubileum för min blogg förrän i maj Tiina men tack ändå i förskott och så länge jag har läsare som gillar min blogg är det et nöje att fortsätta blogga :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4

Åh vad jag längtar tillbaka, så enormt vackra vyer! Ha en fin dag!

Svar: Det kan jag förstå anonym och visst är det fina vyer att beskåda :-D Ha en fin dag du också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Yvonne Sundberg:

Så härligt med lugnt hav och den breda stranden. 👍 Men lite väl varmt nu, tycker jag. 😎 Kram!

Svar: Ja visst är det härligt Yvonne och så länge det fläktar känns det inte så varmt :-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Anonym:

Nästan för varmt tycker jag. Tror jag passar...
Skojar bara skulle gärna vara hos er i HY kram Gertrude

Svar: Ha, ha Gertrude du skulle älska att vara här nu det är jag övertygad om :-D Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Christina:

Underbara ljuvliga vyer över det fantastiska havet! Känns som en dröm att vi nyss varit där. Här är strax över noll....

Svar: Tack så mycket Christina och nu när ni inte är här får du/ni nöja er med mina bloggbilder och/eller filmer på havet och naturen:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Simon:

Hej!
Härliga bilder från Huay Yang! Vi är en barnfamilj som planerar resa dit nästa år med barn som ska gå i Sanuk-skolan. Just nu planerar vi boende men har inte bestämt oss ännu för vilket område vi vill hyra hus i. Vi kommer ha två barn och en bebis med oss, vet du vart barnfamiljer brukar välja att bo? Vi fastnade för Surin beach-området eftersom det låg så nära havet, vad tycker du om det?
Vänliga hälsningar, Simon

Svar: Tack så mycket Simon för din kommentar och välkomna till Huay Yang. Var man vill bo med sin familj är subjektivt och svårt för mig att svara på. Surinområdet ligger längst från skolan och affärer etc men spelar det ingen roll och ni gillar området kan det ju vara värt det. Det finns barnfamiljer som hyr på de flesta områden och där det finns just det som respektive familj gillar. Lycka till!😀😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: